اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دبی: مرکز خرید جدید به ارزش ۴۰ میلیون درهم برای حمایت از مساجد امارت ایجاد می‌شود

یک مرکز خرید جدید در دبی در حال ساخت است، اما این مرکز خرید معمولی نیست. این مرکز خرید به صورت دوستدار محیط زیست طراحی شده و پس از راه‌اندازی، هزینه‌های مربوط به مساجد در این امارت را تأمین خواهد کرد.

بر اساس گزارش بنیاد امور اوقاف و امور خیریه در دبی (اوقاف)، ساخت این پروژه در حال حاضر حدود ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.

این پروژه بخشی از کمپین «وقف مساجد دبی» است که از صندوق اوقاف مساجد دبی حمایت می‌کند و درآمدهای آن برای تأمین نیازهای مساجد استفاده می‌شود.

این مرکز خرید در منطقه ال‌خواجیج با مساحت کل ۱۶۵,۰۰۰ فوت مربع شامل ۲۹ فروشگاه، یک مرکز خرید بزرگ، یک مرکز پزشکی، رستوران‌ها و یک مرکز تناسب اندام خواهد بود. همچنین امکانات خدماتی، جاده‌ها، فضاهای سبز، پارکینگ و دو اتاق نماز برای مردان و زنان در آن گنجانده شده است.

هزینه تخمینی ساخت این مرکز خرید ۴۰ میلیون درهم است و درآمد سالانه پیش‌بینی شده آن به مبلغ ۸ میلیون درهم برای پوشش هزینه‌های حدود ۵۰ مسجد در دبی که به اوقاف دسترسی ندارند، استفاده خواهد شد.

این مرکز خرید طبق استانداردهای بین‌المللی ساختمان‌های سبز ساخته می‌شود و از مواد و تکنیک‌های دوستدار محیط زیست و همچنین جدیدترین فناوری‌ها برای تولید، صرفه‌جویی و بازیافت انرژی استفاده خواهد کرد، که شامل منابع انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر است.

علی محمد المتو، دبیرکل اوقاف دبی، از پیشرفت کار در محل پروژه مطلع شد. او با خالد آل ثانی، معاون دبیرکل و چندین مدیر بخش از اوقاف دبی و مهندسان نظارت بر پروژه همراه بود.

المتو از تمامی نهادهای دولتی و خصوصی، مؤسسات و افراد خواست تا در کمپین ساخت پروژه‌های وقف پایدار مشارکت کنند، که مدل نوآورانه‌ای برای پروژه‌های بنیاد در حمایت از مساجد در امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا