اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

سفر به دبی: افسران مهاجرت برای ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف، سفر را شخصی‌سازی خواهند کرد

به منظور ارائه تجربه‌ای شخصی‌تر و فرهنگی‌تر برای مسافران از ملیت‌های مختلف، اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) ابتکار نوآورانه‌ای به نام «برای جهان» را راه‌اندازی کرده است.

این برنامه شامل میزبانی از شخصیت‌های تأثیرگذار از کشورهای مختلف است تا با افسران مهاجرت در فرودگاه‌ها، مرزهای زمینی و بنادر دریایی تعامل داشته باشند و آنان را با آداب، سنت‌ها و ترجیحات ملیت‌های خود آشنا کنند.

ژنرال لیفتنانت محمد المری، مدیر کل GDRFA، در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت: «ما از روی سناریو خارج نمی‌شویم، بلکه از معمولی خارج می‌شویم.»

او توضیح داد: «در ابتکار ‘برای جهان’، ما مهمانی از کشور دیگری را میزبانی خواهیم کرد تا با کارکنان GDRFA، چه در فرودگاه‌ها، مرزهای زمینی یا بنادر دریایی، تعامل داشته باشد و فرهنگ خود را توضیح دهد و کل تجربه را از دیدگاه خود تسهیل کند.»

شخصیت‌های به‌دقت انتخاب‌شده از هر کشور، آنچه را که برای فرهنگشان مناسب و نامناسب است، مشاهده و یادداشت خواهند کرد. این ابتکار بر آموزش کارکنان برای ارائه خدمات متمایز به هر مسافر، متناسب با زمینه و ترجیحات خاص آنها تمرکز دارد.

المری گفت: «ما بر آموزش کارکنان برای ارائه خدمات عالی به مسافر تمرکز داشتیم. با این حال، این خدمات باید همچنین برای هر مسافر مناسب باشد. آداب و سنت‌های مردم باید برای کارکنان آشنا باشد.»

این ابتکار با ملیت ژاپنی آغاز شد، جایی که GDRFA شخصیتی به نام «یانی تاکاشی» را میزبانی کرد که لباس سنتی کیمونو، نماد فرهنگ ژاپنی، را پوشیده بود. المری اشاره کرد: «این یک تجربه جالب و مفید بود که محدود به یک سخنرانی نبود، بلکه تجربه‌ای عملی در فرودگاه دبی بود.»

پس از تجربه موفق ژاپنی، GDRFA مهمانی از کره را میزبانی خواهد کرد که او نیز لباس سنتی کره‌ای خواهد پوشید.

ژنرال المری توضیح داد: «تاکاشی ما را بیشتر تشویق کرد. او یک روز به ما آمد و برخی از چیزهایی را مشاهده کرد که ممکن است برای ما عادی یا حتی خوشایند به نظر برسد، اما او آنها را نمی‌پسندید.» همچنین او توضیح داد که بین هر ملیت پنج روز فاصله خواهد بود تا بر خروجی‌های هر شخص از کشور میزبانی شده تمرکز شود.

GDRFA همچنین هدف دارد تا به کارکنان کلمات از هر کشور، کلمات خوشامدگویی و پرکاربردترین کلمات را آموزش دهد، «تا آنها احساس کنند که در کشور خود هستند».

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا