اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

کشتی چهارم کمک‌های امارات به غزه، به بندر العریش رسید

این کشتی ۱۴۵ تن برنج و آرد، ۱۱۰ تن آب، بیش از ۴۰۰۰ چادر و ۴۲,۰۰۰ بسته بهداشتی برای زنان و کودکان را حمل می‌کرد.

کشتی چهارم کمک‌های امارات به غزه روز پنجشنبه به بندر العریش در استان شمال سینای مصر رسید تا بار آن از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود، که این کار با هماهنگی مقامات مصری انجام می‌گیرد.

این کشتی در تاریخ ۸ ژوئیه از بندر فجیره در امارات به عنوان بخشی از عملیات “شوالیه شجاع ۳” که برای حمایت از مردم فلسطین در غزه در شرایط دشواری که تجربه می‌کنند، به راه افتاد.

این کشتی چهارمین کشتی است که در چارچوب ابتکار “شوالیه شجاع ۳” به العریش می‌رسد و هشتمین کشتی کمک‌های امارات به نوار غزه است. همچنین، این کشتی بزرگ‌ترین کشتی کمک‌های امارات به غزه از نظر بار و تنوع محتویات آن محسوب می‌شود.

این کشتی ۵,۳۴۰ تن کمک و مواد غذایی حمل می‌کرد که شامل ۴,۱۳۴ تن بسته‌های غذایی با مجموع ۱۴۵,۰۰۰ بسته، ۱۴۵ تن برنج و آرد، ۱۱۰ تن آب که در ۲۰۰,۰۰۰ بسته توزیع شده، بیش از ۴,۰۰۰ چادر، ۴۲,۰۰۰ بسته بهداشتی برای زنان و کودکان، ۱۸ تن پوشش‌های مقاوم در برابر آفتاب، باد و گرد و غبار و ۱,۶۰۰ کیسه کمک است.

بار این کشتی توسط هلال احمر امارات، بنیاد خیریه و انسانی زاید بن سلطان آل نهیان و بنیاد خلیفه بن زاید آل نهیان تأمین شده و با ۳۱۳ کامیون که بار خود را بر روی کشتی تخلیه کردند، حمل شده است.

راشد مبارک المنصوری، دبیرکل هلال احمر امارات، گفت: “از آغاز شرایط دشوار برادران فلسطینی‌مان، امارات به ایفای نقش انسانی و کمک‌رسانی خود به آنها با تمام امکانات موجود ادامه داده است.” این مطابق با دستورات رئیس‌جمهور شیخ محمد است.

المنصوری تأکید کرد که ورود کشتی چهارم به نوار غزه یک گام مهم است، زیرا بزرگ‌ترین کشتی از نظر بار و تنوع کمک‌هاست و نیازهای مختلف فلسطینی‌ها را پوشش می‌دهد.

در چارچوب عملیات “شوالیه شجاع ۳”، امارات تعدادی ابتکار را راه‌اندازی کرده است، از جمله تأسیس دو بیمارستان میدانی، یکی در داخل نوار غزه و دیگری یک بیمارستان شناور در سواحل شهر العریش، به علاوه تأسیس پنج نانوایی خودکار. همچنین آرد به هشت نانوایی موجود در غزه تأمین شده و شش کارخانه desalination تأسیس شده که روزانه ۱.۲ میلیون گالن آب تولید می‌کنند و به نوار غزه پمپاژ می‌شوند و به بیش از ۶۰۰,۰۰۰ نفر خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرماندهی عملیات مشترک همچنین عملیات “پرندگان نیکی” را برای پرتاب کمک‌های انسانی به مناطق ایزوله در شمال نوار غزه که دسترسی زمینی به آنها ممکن نیست، آغاز کرده است. مجموع کمک‌های پرتاب شده تا کنون ۳,۳۸۲ تن مواد کمک و انسانی است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا