اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

مرکز انعطاف‌پذیری پلیس دبی، دومین نشست مدیران بحران و سوانح را برگزار کرد

هدف از برگزاری این نشست، بررسی چالش‌ها، فرصت‌های بهبود، پیش‌بینی آینده و آمادگی برای مقابله با بحران‌های اضطراری و پاسخ‌گویی سریع به آن‌ها بود. این نشست در راستای هماهنگی تلاش‌ها و ابزارهای مختلف بین سازمان‌ها و بخش‌های مرتبط برگزار شد.

در این نشست که مدیران بحران و سوانح از تمامی سازمان‌های دولتی دبی حضور داشتند، پیشنهادات و توصیه‌های نشست اول بررسی و اقدامات انجام شده ارائه شد. همچنین، سازمان‌های دولتی مختلف، توضیحاتی درباره تلاش‌های خود در زمینه آمادگی برای مقابله با بحران‌ها، سوانح و چالش‌های آینده و توصیه‌های جدید برای تقویت همکاری مشترک ارائه کردند.

نشست دوم به بررسی چالش‌های آینده و پیش‌بینی‌شده در سطح جهانی در زمینه حوادث اضطراری، اعم از طبیعی، بهداشتی، فناوری و غیره و راه‌های دستیابی به آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها پرداخت.

سرتیپ احمد بورقیبه، مدیر مرکز انعطاف‌پذیری پلیس دبی، تأکید کرد که نشست دوم بر سه محور اصلی متمرکز بود: چالش‌های مواجهه با حوادث اضطراری، بحران‌ها و سوانح، چالش‌های مرحله آماده‌سازی و آمادگی، و پیشنهادات و توصیه‌ها برای تقویت سیستم مدیریت بحران، سوانح و حوادث و مراحل بهبود پس از بحران.

وی همچنین تأکید کرد که این نشست دوم، ادامه نشست اولی است که در ماه دسامبر سال گذشته برگزار شد تا تجربیات و دانش‌ها به اشتراک گذاشته شود و آخرین تغییرات و چالش‌های جهانی در زمینه مقابله با بحران‌ها و حل آن‌ها بررسی شود تا به تقویت تداوم کار و آمادگی همیشگی تمامی تیم‌ها و سازمان‌های مرتبط کمک کند.

وی گفت: “این نشست دوم در راستای تلاش مستمر برای تبدیل شهر دبی به شهری انعطاف‌پذیر است که بتواند با رویدادهای غیرمنتظره مختلف به صورت انعطاف‌پذیر برخورد کند و خود را با شرایط و بحران‌های مختلف وفق دهد.”

وی افزود: “این نشست که تمامی متخصصان را در یک جا گرد هم می‌آورد، به ایجاد یک طوفان فکری گسترده برای ارائه ایده‌ها، ابتکارات و پروژه‌های جدید کمک می‌کند که از اهداف دولت در شناسایی خطرات، پیش‌بینی آن‌ها و مقابله موثر با آن‌ها حمایت کند و به تداوم تلاش‌ها و فعالیت‌ها در دبی کمک کند.”

وی تأکید کرد که امارات متحده عربی به طور کلی و دبی به طور خاص، همیشه به دنبال آمادگی قبلی برای شناسایی بحران‌ها و حوادث اضطراری در اشکال مختلف در سطح جهانی هستند تا آمادگی لازم برای مقابله با چالش‌ها و خطرات و برخورد با آن‌ها به بهترین شکل ممکن را فراهم کنند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا