اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

موفقیت جراحی پیچیده برای نجات جنین اماراتی در رحم مادرش.

تیم پزشکی در شهر برژیل پزشکی ابوظبی، جراحی پیچیده و خطرناکی برای یک جنین اماراتی در داخل رحم انجام داد تا عیب مادرزادی در دیافراگم را درمان کند. این عیب در هفته دوازدهم بارداری شناسایی شد و به عنوان “خطرناک” توصیف شد که نیاز به جراحی داخل رحم و اقدامات پزشکی خاص هنگام زایمان و یک جراحی بزرگ برای ترمیم دیافراگم در سن ۶ روزگی داشت.

به تفصیل، بیمارستان تأکید کرد که در طول بارداری مادر، مشخص شد جنین دچار عیب مادرزادی خطرناکی در دیافراگم است که منجر به فتق روده و کبد در قفسه سینه شده است. به طور پزشکی، نرخ بقای کودکان مبتلا به فتق شدید دیافراگم در سمت چپ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

بیمارستان اشاره کرد که مادر تحت یک روش پیچیده داخل رحمی به نام انسداد نای جنین قرار گرفت، که در آن یک بالن در نای کودک با استفاده از آندوسکوپی جنینی قرار داده شد تا رشد ریه‌ها تشویق شود. در هفته ۲۷ بارداری، این عمل با موفقیت انجام شد، اما مادر پس از مدت کوتاهی دچار زایمان زودرس شد. در هفته ۳۴ بارداری، تیم پزشکی یک عمل تخصصی به نام درمان خارج رحمی در حین زایمان انجام داد که به کودک اجازه داد تا جزئی از بدنش به دنیا بیاید در حالی که هنوز به جفت متصل بود و این امکان را فراهم کرد که اکسیژن را از مادر دریافت کند.

بیمارستان تأکید کرد که تیم پزشکی چند تخصصی در مراقبت از جنین قبل و بعد از زایمان مشارکت داشتند. پس از ۱۳۵ روز اقامت در واحد مراقبت‌های ویژه نوزادان در شهر برژیل پزشکی ابوظبی، کودک اکنون در سلامت کامل است و قرار است با والدینش به خانه در شهر العین بازگردد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا