اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

«جی‌ال‌ال»: تقاضای قوی برای فضاهای خرده‌فروشی در دبی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شرکت «جی‌ال‌ال» که در زمینه مدیریت املاک و سرمایه‌گذاری تخصص دارد، جدیدترین گزارش خود را درباره عملکرد بازار املاک در امارات متحده عربی در سه‌ماهه دوم سال 2024 منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، بازار فضاهای اداری در دبی شاهد افزایش 20 هزار متر مربعی در مجموع فضاهای اداری قابل اجاره بوده است، که مجموع عرضه به حدود 9.26 میلیون متر مربع رسیده است. این گزارش به قدرت تقاضا و افزایش فعالیت اجاره اشاره کرده و تأکید دارد که این عوامل باعث افزایش اجاره‌ها در دبی و ابوظبی شده‌اند.

در بخش واحدهای مسکونی، دبی در سه‌ماهه اخیر حدود 6600 واحد جدید را تکمیل کرده و ابوظبی نیز حدود 625 واحد را تحویل داده است. انتظار می‌رود که دبی در آینده نزدیک حدود 20 هزار واحد اضافی را در دو سه‌ماهه آینده تحویل دهد که بیشتر آن‌ها شامل آپارتمان‌های مسکونی هستند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، 4000 واحد دیگر به بازار ابوظبی اضافه شود.

بازار خرده‌فروشی نیز در سه‌ماهه دوم تقاضای قوی را تجربه کرده و دبی افزایش 16 درصدی در متوسط قیمت اجاره در مراکز خرید اولیه و ثانویه نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است. ابوظبی نیز افزایش 11 درصدی در قیمت‌های اجاره را تجربه کرده است.

گزارش همچنین نشان می‌دهد که بازار صنعتی در امارات متحده عربی از لحاظ تقاضا برای دارایی‌های صنعتی با کیفیت بالا، به ویژه در مناطق آزاد، انعطاف‌پذیری نشان داده است. اجاره‌های انبارها در تمامی بازارهای فرعی دبی در سه‌ماهه دوم با رشد سالانه 14 درصدی مواجه شده است. با توجه به اعتماد به ادامه رشد تقاضا، شرکت‌های توسعه‌دهنده برنامه‌های جدیدی برای ارائه عرضه اضافی طراحی کرده‌اند. به عنوان مثال، شهر صنعتی دبی برنامه‌ای برای گسترش به مساحت 1.3 میلیون متر مربع اعلام کرده است، چرا که نرخ اشغال آن به 97 درصد در سه‌ماهه قبلی رسیده و اجاره‌ها نیز 9 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

در ابوظبی، بازار املاک صنعتی نیز نشانه‌های مثبتی از رشد نشان داده و متوسط اجاره‌های انبارها در سه‌ماهه دوم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

فراز احمد، مدیر بخش تحقیقات «جی‌ال‌ال» در خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: «با توجه به وجود بیش از 140 هزار متر مربع فضاهای در حال برنامه‌ریزی برای تحویل تا پایان سال جاری، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شرکت‌های جدیدی جذب شوند، چرا که امارات در تلاش است تا جایگاه خود را به عنوان یک مرکز جهانی برای تأسیس شرکت‌ها تثبیت کند.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا