اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

۱۵ نوع از بارهایی که مسافران مجاز به وارد کردن آن‌ها بدون پرداخت مالیات هستند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دولت دیجیتال اهمیت آگاهی مسافران از قوانین گمرکی مربوط به آنچه می‌توانند یا نمی‌توانند هنگام سفر از طریق فرودگاه‌های امارات متحده عربی حمل کنند، تأکید کرد. این دولت بیان کرد که مسافران ورودی یا خروجی از امارات باید در صورت داشتن مبلغ نقدی یا ابزارهای مالی بیش از حد مجاز (۶۰ هزار درهم اماراتی یا معادل آن به ارزهای خارجی) این مبلغ را افشا کنند.

در گزارشی، دولت امارات به ممنوعیت واردات برخی کالاها و اعمال محدودیت‌هایی بر کالاهای دیگر اشاره کرد و اعلام کرد که ۱۵ نوع بار مجاز به ورود و معاف از مالیات وجود دارد. این اطلاعات طبق راهنمای مسافر در وب‌سایت اداره هویت و ملیت و گمرک و امنیت مرزها ارائه شده است.

کالاهای مجاز به ورود و معاف از عوارض گمرکی شامل موارد زیر است: دوربین‌های اپتیکال، دستگاه‌های نمایش فیلم و لوازم مربوطه، رادیو و سی‌دی و لوازم آن، دوربین‌های ویدئویی و دیجیتال و نوارهای استفاده شخصی، آلات موسیقی قابل حمل، تلفن همراه، تلویزیون و دستگاه گیرنده مستقیم (یک دستگاه)، کالسکه‌های کودک، تجهیزات ورزشی شخصی، کامپیوتر و دستگاه‌های چاپ قابل حمل، ماشین‌حساب، صندلی‌ها و کالسکه‌های مخصوص افراد دارای معلولیت، داروهای استفاده شخصی مطابق با قوانین جاری، لباس‌ها و لوازم بهداشتی و بارهای شخصی، و جواهرات شخصی.

در ادامه ذکر شده که ورود کالاهایی که همراه مسافران است، مجاز است و کالاهای همراه از عوارض گمرکی معاف هستند مشروط بر اینکه شرایط زیر رعایت شود: ارزش هدیه‌های همراه مسافر نباید از ۳۰۰۰ درهم اماراتی بیشتر باشد، بار و هدایا باید شخصی بوده و در مقادیر غیر تجاری باشند، مسافر نباید از افرادی باشد که به طور مکرر به گمرک مراجعه می‌کنند یا در تجارت کالاهای موجود در دست خود مشغول باشند، و مسافر نباید از اعضای کادر وسایل نقلیه باشد.

در مورد سیگار، تنباکو و مشروبات الکلی: باید توجه داشت که تعداد سیگارها نباید از حد مجاز (۲۰۰ سیگار) بیشتر باشد و مقدار تنباکو نباید از حد مقرر برای تنباکوی خرد شده، تنباکوی قلیان یا تنباکوی معسل تجاوز کند. در صورت تجاوز از مقدار مجاز، مشمول عوارض مقرر خواهد بود. همچنین مشروبات الکلی نباید از ارزش هدایای مجاز همراه مسافران بیشتر باشد و ورود یا معافیت از محصولات تنباکو و مشروبات الکلی برای افرادی که کمتر از ۱۸ سال دارند، مجاز نیست.

نرخ عوارض گمرکی ۵ درصد از ارزش واقعی کالاها به علاوه هزینه و بیمه است، در حالی که عوارض بر مشروبات الکلی ۵۰ درصد و بر سیگارها ۱۰۰ درصد است.

در مورد کالاهای ممنوع و محدود، دولت امارات به ممنوعیت واردات برخی کالاها اشاره کرده و توضیح داده است که کالاهای ممنوع، کالاهایی هستند که طبق قوانین گمرکی و نهادهای مربوطه در کشور، واردات یا صادرات آن‌ها ممنوع است.

کالاهای محدود نیز کالاهایی هستند که واردات و صادرات آن‌ها طبق قوانین گمرکی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یا هر قانون دیگری محدود شده و نیاز به مجوز قبلی از نهادهای مربوطه قبل از واردات دارند.

دولت امارات فهرستی از مواد ممنوعه تهیه کرده است که شامل مواردی از قبیل: مواد مخدر و داروهای حاوی مواد مخدر، محتوای قراصنه، ارزهای تقلبی، مواد استفاده شده در جادوگری یا شعبده‌بازی، نشریات و آثار هنری که با تعالیم و ارزش‌های دینی مغایرت دارند، و ابزار و دستگاه‌های قمار است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا