اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

چگونه از کودکانمان در برابر جرائم الکترونیکی محافظت کنیم؟

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، نیروی انتظامی ابوظبی در چارچوب کمپین “تابستان امن” از والدین خواسته است که نظارت بر فرزندان خود را در طول تعطیلات تابستانی افزایش دهند تا آن‌ها را از خطرات جرائم اینترنتی محافظت کنند.

نیروی انتظامی ابوظبی بر اهمیت راهنمایی فرزندان در مورد استفاده ایمن از دستگاه‌های الکترونیکی و انتخاب بازی‌های مناسب تأکید کرده است تا آن‌ها را از خطراتی مانند اخاذی و آزار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین محافظت کند. این خطرات شامل مواردی چون قلدری، تهدید، آزار و فریب کودکان برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و درگیر کردن آن‌ها در فعالیت‌های غیر اخلاقی می‌شود. همچنین، به والدین توصیه شده که مدت زمان مجاز برای بازی‌های الکترونیکی را کاهش دهند و از فرصت تابستان برای لذت بردن و گذراندن وقت مفید با فرزندان خود از طریق فعالیت‌ها و سرگرمی‌های هدفمند استفاده کنند تا توانایی‌های ذهنی آن‌ها را تقویت کرده و شخصیت‌های سالمی بسازند.

نیروی انتظامی ابوظبی همچنین هشدار داده است که از خرید بازی‌های الکترونیکی از وب‌سایت‌های غیر معتبر و نامطمئن پرهیز کنند، زیرا این وب‌سایت‌ها ممکن است مشتریان را به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی تشویق کنند. به والدین توصیه شده که تنها با وب‌سایت‌های معتبر که ضوابط ایمنی را رعایت می‌کنند، تعامل داشته باشند و از کارت‌های بانکی با موجودی محدود استفاده کنند تا فرزندانشان در معرض کلاهبرداری و هک قرار نگیرند و مبالغ ماهیانه از حساب‌های بانکی‌شان کسر نشود.

در ادامه، نیروی انتظامی ابوظبی اعلام کرده است که “خدمات امنیتی” یک کانال ارتباطی است که اطلاعات “امنیتی، اجتماعی و ترافیکی” را دریافت می‌کند و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. این خدمات به اعضای جامعه این امکان را می‌دهد که به صورت محرمانه در پیشگیری از وقوع جرائم مشارکت کنند. افراد می‌توانند از طریق شماره رایگان 8002626 (AMAN2626)، پیامک به شماره 2828، ایمیل به آدرس [email protected] یا از طریق اپلیکیشن هوشمند نیروی انتظامی ابوظبی با این خدمات تماس بگیرند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا