اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

۱۰ علامت خستگی گرمایی؛ کودکان و زنان باردار بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند:

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان،

مرکز بهداشت عمومی ابوظبی نسبت به خطرات ناشی از خستگی گرمایی، به‌ویژه در فصل تابستان، هشدار داد. این مرکز تأکید کرد که افرادی که در معرض دماهای بالا قرار می‌گیرند، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها و آسیب‌های متعدد هستند، به‌ویژه خستگی گرمایی که می‌تواند منجر به بیهوشی، گرفتگی عضلانی و راش پوستی شود.

پزشکان نسبت به خطرات ناشی از خستگی گرمایی ناشی از رطوبت بالا و ناتوانی بدن در خنک کردن خود هشدار دادند و ۱۰ علامت خستگی گرمایی را که باید به آن‌ها توجه کرد، به‌ویژه در فصل تابستان، مشخص کردند.

خستگی گرمایی حالتی است که در اثر قرارگیری بدن در دماهای بالا و رطوبت زیاد و فعالیت بدنی شدید رخ می‌دهد. در صورت عدم درمان، این وضعیت می‌تواند منجر به گرمازدگی شود که ممکن است به مرگ منجر گردد.

علائم خستگی گرمایی ممکن است ناگهانی ظاهر شوند یا با گذشت زمان تشدید شوند. این علائم شامل پوست سرد و مرطوب با احساس لرز در هنگام قرارگیری در گرما، تعریق زیاد، بیهوشی و سرگیجه، خستگی و تهوع، تپش قلب ضعیف و سریع، افت فشار خون هنگام ایستادن، گرفتگی عضلانی دردناک و سردرد است.

دکتر محمد ربیع، متخصص طب خانواده، گفت: «خستگی گرمایی ناشی از حرارت بدن و حرارت محیط است که به آن دمای داخلی بدن می‌گویند. بدن ما نیاز دارد تا در هوای گرم، حرارت را تنظیم کند یا در هوای سرد، حرارت را از دست بدهد تا دمای داخلی طبیعی حفظ شود.» او افزود که «متوسط دمای داخلی بدن ۳۷ درجه سانتی‌گراد است.»

دکتر ربیع همچنین بیان کرد که «قرارگیری در رطوبت بالا می‌تواند خطر سکته مغزی و قلبی را افزایش دهد، به‌ویژه برای افرادی که فشار خون بالا دارند، و همچنین می‌تواند منجر به کم‌آبی و گرفتگی عضلانی شود. برای پیشگیری از این شرایط، توصیه می‌شود که مقدار کافی آب (بین ۸ تا ۱۲ لیوان در روز یا بیشتر) نوشیده شود و در صورت احساس خستگی، یک میان‌وعده خورده شود و از ورزش در فضای باز در دماهای بالا خودداری شود.»

دکتر می محمد سید، متخصص زنان و زایمان، هشدار داد که «حمل باعث می‌شود که زنان بیشتر تحت تأثیر دماهای بالا قرار بگیرند و بنابراین بیشتر در معرض خطر افت فشار خون و بیهوشی هستند. همچنین احتمال ابتلا به گرمازدگی یا خستگی گرمایی وجود دارد، به‌ویژه اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.» او تأکید کرد که «با افزایش دما، زنان باردار مقدار زیادی مایعات و املاح سدیم و پتاسیم را از دست می‌دهند که منجر به افت فشار خون می‌شود.»

در مورد تأثیر قرارگیری در معرض آفتاب و دماهای بالا بر جنین، او اشاره کرد که «جنین در رحم در مایع آمنیوتیک قرار دارد و از عوامل خارجی محافظت می‌شود.» او بر لزوم قرارگیری زنان باردار در مکان‌های دارای تهویه مناسب و اجتناب از نور مستقیم خورشید تأکید کرد تا از گرمازدگی یا خستگی گرمایی جلوگیری شود.

دکتر ایمیل وجدی، متخصص اطفال، هشدار داد که «کودکان بیشتر در معرض خطر گرمازدگی و صدمات حرارتی هستند، به‌ویژه در دماهای بالا، زیرا کنترل آن‌ها در حین بازی‌های طولانی بدون نوشیدن مایعات دشوار است که ممکن است باعث گرفتگی و افزایش دما به دلیل کم‌آبی شود.» او گفت که «قرارگیری کودک در این وضعیت ممکن است نیاز به انتقال به بیمارستان برای دریافت مایعات داشته باشد.»

او همچنین اشاره کرد که کودکان به دلیل حساسیت و ناتوانی در سازگاری با شرایط جوی، بیشتر تحت تأثیر نوسانات جوی قرار می‌گیرند و نیاز به نظارت مستمر خانواده دارند. او بر لزوم نظارت والدین بر کودکان و عدم اجازه خروج آن‌ها از خانه در ساعات ظهر تأکید کرد.

دکتر ولید مجدی، پزشک اورژانس، نیز توصیه کرد که از قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید خودداری شود و افراد باید مقدار کافی مایعات بنوشند و در صورت امکان از نور خورشید دوری کنند، به‌ویژه زمانی که دیگران در کنار آن‌ها هستند تا در صورت بروز هرگونه عارضه، کمک رسانی صورت گیرد. او بر اهمیت درخواست کمک در صورت احساس درد در عضلات یا سر، یا تعریق شدید و نیاز به کمک پزشکی تأکید کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا