اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

راه اندازی یک گروه پشتیبانی فنی برای اجرای مفاد “اعلامیه COP28 امارات”

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، ریاست COP28 از راه اندازی یک گروه همکاری فنی مشترک برای حمایت از اجرای مفاد “اعلامیه COP28 امارات متحده عربی در مورد سیستم های غذایی، کشاورزی پایدار و اقدام اقلیمی” طی رویدادی با عنوان ” بسیج تلاش های اقدام اقلیمی و به روز رسانی اقدامات تعیین شده ملی” خبر داد. کمک‌های مالی برای سال 2025 از طریق کشاورزی پایدار و سیستم‌های غذایی مقاوم در برابر اقلیم، در کنفرانس تغییرات اقلیمی بن، که از دیروز آغاز شد و تا 13 ژوئن ادامه دارد.

این رویداد نشان دهنده نقطه عطفی در دستیابی به پیشرفت در اجرای “اعلامیه COP28 امارات متحده عربی در مورد سیستم های غذایی، کشاورزی پایدار و اقدام آب و هوایی” برای اتخاذ و تغییر سیستم های کشاورزی و غذایی برای رویارویی با چالش های تغییرات آب و هوایی و دستیابی به اهداف توافق نامه پاریس است.

گروه “همکاری فنی مشترک” (TCC) برای اولین بار در روز “غذا، کشاورزی و آب” در چارچوب فعالیت های کنفرانس احزاب COP28، که گروهی از شرکای بین المللی برای ارائه پشتیبانی فنی با یکدیگر همکاری می کنند، اعلام شد. کشورها و کمک به دستیابی به اهداف اعلامیه.

عدنان امین، مدیر عامل شرکت COP28، بر اهمیت راه اندازی این گروه تاکید کرد و گفت: “COP28 توانست اهمیت و تاثیر رابطه بین آب و هوا، غذا و کشاورزی را در بالاترین سطوح روز غذا، کشاورزی و آب برجسته کند شاهد گروهی از اعلامیه های مهم در مورد کمبود آب و امنیت غذایی بودیم.

وی توضیح داد که “اعلامیه COP28 امارات متحده عربی” در مورد سیستم های غذایی، کشاورزی پایدار و اقدامات آب و هوایی شاهد حمایت های بین المللی عظیمی بوده است که تاکنون به 159 کشور رسیده است که بیش از 80 درصد از تولید ناخالص داخلی مبتنی بر کشاورزی جهانی، 70 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهند. کشاورزان جهان و 80 درصد از انتشار جهانی حاصل از آن در مورد کشاورزی.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا