اخبار ایرانیان دبیاخبار املاک دبیاخبار دبی

کمیته ملی اهداف توسعه پایدار بر اهمیت نقش بخش خصوصی تاکید می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، دبیرخانه کمیته ملی اهداف توسعه پایدار بر اهمیت نقش محوری و فعال بخش خصوصی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار با پتانسیلی که برای ایجاد موتورهایی برای بهبود و دستیابی به توسعه پایدار دارد، تاکید کرد. تحولات متعدد و شتابان اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی که جهان شاهد آن است.

این امر طی یک کارگاه مقدماتی که توسط کمیته با همکاری پیمان جهانی سازمان ملل متحد در امارات برای تعیین اولویت‌ها، ابتکارات، پروژه‌ها و ایده‌هایی که در جلسات مجمع سیاسی بلندپایه سازمان ملل در مورد توسعه پایدار ارائه خواهد شد، برگزار شد. در نیویورک، برنامه ریزی شده است که از 8 تا 17 ژوئیه با شعار “ترویج برنامه 2030” “ریشه کن کردن فقر در زمان بحران های متعدد: اجرای موثر راه حل های پایدار، انعطاف پذیر و نوآورانه” برگزار شود.

در این کارگاه بر اهمیت نقش بخش خصوصی و سهم موثر آن در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، از جمله ریشه کنی فقر (هدف اول)، ریشه کنی گرسنگی (هدف دوم)، اقدام اقلیمی (هدف سیزدهم)، صلح، عدالت و نهادهای قوی تاکید شد. (هدف ششم) و ایجاد مشارکت برای دستیابی به اهداف (هدف هفدهم) علاوه بر تجلیل از بهترین شیوه ها، تبادل دانش و ارائه راه حل ها و توصیه های سازنده برای چالش های اهداف توسعه پایدار.

 

اشتراک گذاری

این کارگاه با حضور آنیتا لاپیر، رئیس منطقه خاورمیانه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی در پیمان جهانی سازمان ملل، برنگر بوئل، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در امارات، عمر خان، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات بازرگانی برگزار شد. در اتاق بازرگانی دبی، و پروفسور مارک اسپوزیتو، استاد سیاست عمومی در مدرسه دولتی محمد بن راشد و مرکز توسعه بین المللی در دانشگاه هاروارد، و تعدادی از رهبران اجرایی به نمایندگی از بیش از 80 شرکت، از بخش های مختلف، که در مورد بهترین تخصص، تجربیات و شیوه های پایدار تبادل نظر کردند. آنها راه حل های نوآورانه برای دستیابی به اهداف جهانی را با تمرکز بر اهمیت اتخاذ شیوه های تجاری پایدار که به ساختن آینده ای بهتر و پایدارتر کمک می کند، بحث کردند.

جلالتمآب عبدالله ناصر لوطح، رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار، تأیید کرد که اعلام امارات برای تمدید ابتکار «سال پایداری» تا سال جاری 2024، نشان دهنده تمایل رهبری عاقل به تحکیم شیوه های پایدار برای تغییر آنهاست. رفتار اجتماعی، که اهرمی برای تلاش های ملی برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار و مشوقی برای مشارکت همه اقشار جامعه در دستیابی به آن است.

 

اهداف

وی با تاکید بر اهمیت نقش محوری بخش خصوصی در دستیابی به این اهداف، تقویت مشارکت ها و تبادل دانش و تجربیات بین دولت و بخش خصوصی را رکن مهمی در دستیابی به آینده ای پایدارتر و شکوفاتر برای همگان دانست و خاطرنشان کرد: اهداف توسعه پایدار نتیجه کار جمعی در روحیه یک تیم در میان بخش های مختلف است.

به نوبه خود، مهندس ولید سلمان، رئیس هیئت مدیره پیمان جهانی سازمان ملل متحد در امارات، بر اهمیت جلسات گفتگو در تایید تعهد مشترک بین پیمان جهانی سازمان ملل متحد در امارات و دولت این کشور تاکید کرد. امارات متحده عربی، به برنامه توسعه پایدار 2030، ضمن تاکید بر نقش اساسی مشاوره با… بخش خصوصی می تواند دستیابی به اهداف توسعه پایدار را تسریع بخشد، زیرا این یک محرک کلیدی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است. تغییرات متحول کننده را از طریق نوآوری، ایجاد شغل و شیوه های مسئولانه ترویج می کند.

وی گفت: «شرکت‌ها در امارات متحده عربی در موقعیت منحصر به فردی قرار دارند که آنها را واجد شرایط رهبری به عنوان نمونه می‌کند، که نشان می‌دهد شیوه‌های پایداری در جامعه تجاری می‌تواند باعث پیشرفت جهانی شود و به آینده‌ای مرفه و فراگیر برای همه کمک کند.»

 

جلسات

این کارگاه شامل جلسات گفتگوی تخصصی بود که در آن شرکت کنندگان بر نقش حیاتی بخش خصوصی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای ساختن آینده ای پایدارتر تاکید کردند اهداف توسعه، و بهترین شیوه ها، تجارب موفق، و ابتکارات مبتکرانه مبادله شد و چگونه می توان این شیوه ها را برای افزایش پایداری مقیاس کرد.

این کارگاه گامی مهم در تقویت همکاری بین دولت‌ها، بخش خصوصی و سازمان‌های جامعه مدنی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار است و به نوبه خود به ارائه توصیه‌ها و راه‌حل‌های نوآورانه کمک می‌کند که به افزایش پایداری و نوآوری در عملیات تجاری کمک می‌کند، که این امر باعث افزایش توانایی شرکت ها برای رویارویی با چالش های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا