اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

جزئیات مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، بازی های المپیک پاریس با یک مراسم افتتاحیه بی سابقه در رودخانه سن در 26 جولای آغاز می شود.

مهمترین اطلاعات مربوط به مراسم افتتاحیه به شرح زیر است:

چه چیزی را تماشا خواهیم کرد؟

سازمان دهندگان وعده نمایشی را دادند که شبیه هیچ نمایش دیگری نبود.

برخلاف دوره های گذشته المپیک، مراسم افتتاحیه پاریس 2024 در استادیوم برگزار نخواهد شد.

اما ده ها قایق هزاران ورزشکار و هنرمند را در یک سفر شش کیلومتری بر روی رودخانه سن حمل می کنند.

این راهپیمایی قرار است از پل آسترلیتز شروع شود و از کلیسای نوتردام در پاریس و بسیاری از بناهای تاریخی پایتخت فرانسه تا برج ایفل بگذرد.

برگزارکنندگان اعلام کردند که در این راهپیمایی از آثار تاریخی و همه عناصر طبیعت بهره خواهند برد و «در کنار رودخانه یا پلی که پر از موسیقی، رقص و نمایش نباشد، وجود نخواهد داشت».

مراسم افتتاحیه شامل 12 قسمت خواهد بود که بخشی از آن مربوط به کشور میزبان خواهد بود.

ورزشکاران و هنرمندان در کنار هم در این راهپیمایی شرکت می کنند.

سازمان‌دهندگان مراسم، توماس جولی و دیمین گابریاک به روزنامه لوموند گفتند: «همه چیز از جمله پروتکل (سخنرانی، اعلام آغاز بازی‌های المپیک توسط رئیس دولت و شعارها) مخلوط خواهد شد.»

این مراسم قرار است از ساعت 19:30 (17:30 به وقت گرینویچ) آغاز شود و حدود چهار ساعت ادامه خواهد داشت.

سازمان دهندگان گفتند که این مهمانی در ساعت 9:35 بعد از ظهر که خورشید غروب می کند به اوج خود می رسد.

چه کسی حضور خواهد داشت؟

برگزارکنندگان با بیان اینکه بیش از 100 سران کشورها و دولت ها در این مراسم حضور خواهند داشت و بیش از 300 هزار تماشاگر در سواحل رود سن دنبال خواهند شد، افزودند 80 صفحه نمایش بزرگ در طول مسیر نصب می شود.

کمیته برگزاری بازی های پاریس افزود: 10500 ورزشکار در این مراسم شرکت خواهند کرد و 222000 نفر دعوتنامه رایگان دریافت خواهند کرد و 104000 نفر باید بلیت تهیه کنند.

او گفت که قایق های حامل ورزشکاران مجهز به دوربین خواهند بود که به علاقه مندان این امکان را می دهد تا از طریق نمایشگرهای تلویزیون یا تلفن همراه از نزدیک این رویداد را دنبال کنند.

شرکت کنندگان در این رویداد قطعات آن را تمرین کردند و تصمیم گرفته شد به دلایل امنیتی قایق ها را به مدت یک هفته قبل از مراسم افتتاحیه در یک انبار نگهداری کنند.

بیمه رویداد چطور؟

سازماندهی مراسم افتتاحیه در قلب پاریس ممکن است برای گرفتن عکس های عالی عالی باشد، اما همچنین نشان دهنده یک چالش امنیتی بزرگ است.

مقامات تصمیم گرفتند 45000 نیروی پلیس را برای تامین امنیت مراسم مستقر کنند، از جمله نیروهای مداخله ویژه. تک تیراندازها در بالای ساختمان های مسیر مستقر خواهند شد و مقامات از سیستم پهپاد استفاده خواهند کرد.

تماشاگران و ساکنان منطقه باید از 18 جولای مجوز نزدیک شدن به سواحل رودخانه را دریافت کنند.

مسئولان به استثنای برخی موارد اجازه ورود خودرو به این منطقه را نخواهند داد. ایستگاه‌های متروی اطراف و بسیاری از پل‌ها بسته خواهند شد. هواپیماها اجازه پرواز بر فراز پاریس را نخواهند داشت مگر اینکه بخشی از مراسم افتتاحیه باشند.

با توجه به درگیری ها در غزه و اوکراین و نگرانی های امنیتی محلی، فرانسه نیروهای امنیتی خود را در بالاترین سطح آماده باش قرار داده است.

مقامات گفتند که تهدید تروریستی خاصی برای مراسم افتتاحیه که قرار است در 26 جولای برگزار شود، شناسایی نکرده اند.

اما اگر نگرانی‌های خاصی ایجاد شود، برنامه‌های جایگزینی وجود دارد: یا کنسرت به میدان تروکادرو در نزدیکی برج ایفل محدود می‌شود یا در ورزشگاه دو فرانس برگزار می‌شود.

طی ماه‌های گذشته، مقامات گفته‌اند که بیشترین خطر بالقوه را مهاجمان تنها نشان می‌دهند، همچنین به جنایات کوچک احتمالی و اعتراضاتی که ممکن است توسط فعالان مدافع محیط زیست، راست افراطی، چپ افراطی، یا حامیان فلسطینی‌ها سازماندهی شوند، اشاره کرده‌اند. علت و دیگران

پلیس در ماه مه گذشته مردی را در سنت اتین دستگیر کرد که گمان می‌رود قصد حمله به استادیوم فوتبال این شهر را در جریان بازی‌های المپیک به نام داعش داشت.

مقامات همچنین در ماه ژوئیه یک هوادار جناح راست را در شرق فرانسه به ظن برنامه ریزی برای حملاتی در جریان بازی های المپیک دستگیر کردند.

مراسم افتتاحیه المپیک های قبلی

توکیو 2020: مراسم افتتاحیه تحت الشعاع همه گیری کووید قرار گرفت. پس از یک سال تعویق به دلیل ویروس کرونا، المپیک توکیو در غیاب تماشاگران برگزار شد.

ریو 2016: برزیل که از نظر مالی در رنج بود چاره ای جز برگزاری مراسمی ساده با حداقل تکنولوژی و تکیه زیاد بر استعداد و سنت بزرگ برزیل در برگزاری کارناوال نداشت.

لندن 2012: ملکه الیزابت در سن 86 سالگی در یک کلیپ ویدیویی رزروهای سلطنتی را کنار گذاشت و با دنیل کریگ ستاره جیمز باند سوار هلیکوپتر شد تا برای مراسم افتتاحیه خیره کننده به کاخ باکینگهام پرواز کند.

پکن 2008: حدود یک میلیارد نفر، معادل 15 درصد از جمعیت جهان، مراسم افتتاحیه را تماشا کردند که در آن 10000 هنرمند و 2008 نوازنده درام شرکت داشتند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا