اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

ثبت نام 17،304 عضو جدید در «سازمان بازنشستگی»

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، سازمان عمومی بازنشستگی و بیمه های اجتماعی اعلام کرد که تعداد ثبت نام کنندگان جدید تحت مرسوم قانونی شماره 57 سال 2023 در مورد بازنشستگی و بیمه های اجتماعی، به 17,304 عضو رسیده است. بخش خصوصی با 15,334 نفر بیشترین سهم را داشته است، در حالی که تعداد اعضای از بخش دولتی محلی 1,444 نفر و از بخش دولتی فدرال 526 نفر بوده است.

این در حاشیه اعلام پایان کمپین آموزشی “قانون خود را بشناسید” توسط سازمان عمومی بازنشستگی و بیمه های اجتماعی بود که بر آگاه سازی در مورد مرسوم قانونی شماره 57 سال 2023 متمرکز بود که از 31 اکتبر 2023 برای تازه واردان تحت پوشش این سازمان اجرا می شود.

پیام های آگاهی رسانی به بیمه شدگان جدید شامل موضوعاتی مانند معرفی نقش بیمه اجتماعی در تأمین ثبات اجتماعی و اقتصادی شهروندان و خانواده های آنها، خطراتی که توسط بیمه پوشش داده می شود مانند پیری، ناتوانی، مرگ و بیماری های شغلی، معرفی صندوق های بازنشستگی در کشور و بخش هایی که هر صندوق را پوشش می دهد، و قوانین و مقررات حاکم بر ثبت نام و پوشش در هر یک از این صندوق ها بود.

کمپین توضیح داد که قوانین سازمان بازنشستگی شامل تمام کارکنان بخش دولتی و خصوصی در امارات می شود، به استثنای کارکنان بخش محلی در ابوظبی و شارجه و کارکنان بخش خصوصی در ابوظبی. سایر کارکنان مدنی در این بخش ها تحت پوشش این سازمان قرار می گیرند.

در طول این کمپین، نرخ حق بیمه 26% معرفی شد که 11% آن توسط بیمه شده و 15% توسط کارفرما پرداخت می شود. دولت 2.5% از سهم کارفرما در بخش خصوصی را برای شهروندان بیمه شده با حقوق کمتر از 20 هزار درهم پرداخت می کند.

همچنین قواعد ثبت نام و عضویت برای بیمه شده توضیح داده شد که مهم ترین آنها الزام کارفرما به ثبت نام وی ظرف 30 روز از شروع به کار برای جلوگیری از جریمه 200 درهمی تأخیر به ازای هر روز، که با تعداد بیمه شدگان تکرار می شود. همچنین ضرورت پرداخت به موقع سهم حق بیمه ماهانه برای اجتناب از جریمه 1% تأخیر روزانه بدون نیاز به اخطار.

کمپین همچنین قواعد و شرایط استحقاق مستمری بازنشستگی در مرسوم قانونی شماره 57 سال 2023 را تشریح کرد و به مهم ترین موارد مرتبط با بازنشستگی زنان اشاره کرد. قانون اجازه کاهش سن بازنشستگی زنان را با افزایش تعداد فرزندان بیش از دو فرزند پنجم و ششم و سپس فرزند هفتم داده است. همچنین به موارد بیمه اختیاری برای مرخصی به مدت سه سال متصل یا منفصل به منظور مراقبت از فرزندان یا تحصیل تحصیلات عالی اشاره شد.

کمپین همچنین قواعد محاسبه مستمری بازنشستگی را توضیح داد که شامل تعیین حقوق مبنای بیمه، میانگین آن و در نهایت حقوق مبنای مستمری است که بر اساس سوابق خدمت و نرخ های استحقاق مستمری محاسبه می شود. نرخ های استحقاق مستمری 2.67% از حقوق مبنای مستمری به ازای هر سال از 30 سال سابقه بیمه و 4% به ازای هر سال اضافی تا سقف 35 سال که حداکثر مدت استحقاق مستمری است.

خطرات تحت پوشش بیمه شامل پیری، ناتوانی، مرگ و بیماری های شغلی است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا