اخبار دبی

محمد بن راشد تشکیل جدید دولت امارات را اعلام کرد

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی که خداوند او را حفظ کند، امروز یکشنبه تشکیل جدید دولت امارات را اعلام کرد.
اعلیحضرت در سکوی «ایکس» فرمودند: برادران و خواهران… پس از مشورت با برادرم شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت رحمت الله علیه و بعد از برکت و تأیید ایشان… و در ادامه توسعه مستمر در ساختار دولت امارات… امروز تشکیل یک دولت جدید وزارتی در این کشور را اعلام می کنیم.
اعلیحضرت از انتصاب اعلیحضرت شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان به عنوان معاون نخست وزیر، علاوه بر وظایف وی به عنوان وزیر امور خارجه، و تغییر ساختار شورای آموزش، منابع انسانی و توسعه جامعه در امارات متحده عربی به ریاست اعلیحضرت شیخ عبدالله بن زاید و معاون رئیس شورا، شیخه مریم بنت محمد بن زاید آل نهیان، و از جمله وزارت توسعه جامعه زیر چتر شورا، علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه های فدرال و وزارت منابع انسانی و امارات، شیخ مریم بنت محمد بن زاید به عنوان رئیس مرکز ملی آموزش با کیفیت منصوب شد.
معظم له تاکید کردند: شورای آموزش و پرورش به ریاست شیخ عبدالله و شیخه مریم به عنوان معاون رئیس جمهور، تضمینی برای ثبات و تداوم برنامه ها و راهبردهای آموزش و پرورش است. شورا بر سرمایه انسانی ملی ما تحت هدایت و چشم انداز نظارت خواهد کرد. رئیس جمهور کشور، خداوند او را از دوران کودکی تا تحصیلات عمومی و تحصیلات عالی تا اشتغال و اسکان و در نهایت با خانواده حفظ کند، قادر به تولید نسل هایی باشد که به هویت خود پایبند باشند و ارزش ها را حفظ کنند جامعه خود را، و همگام با تمام تغییرات علمی و فنی آینده است.
اعلیحضرت همچنین از ادغام بنیاد آموزش مدارس امارات و آژانس آموزش اولیه فدرال با وزارت آموزش و پرورش و انتصاب سارا العامری به عنوان وزیر آموزش امارات خبر داد.
اعلیحضرت انتصاب عبدالرحمن الاعور را به عنوان سرپرست وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی علاوه بر وظایف فعلی وی به عنوان وزیر امارات و منابع انسانی در دولت فدرال اعلام کرد.
اعلیحضرت انتصاب احمد بلهول را به عنوان وزیر ورزش و رئیس دانشکده های عالی فناوری کشور، علاوه بر وظایف وی به عنوان رئیس آژانس فضایی امارات، و انتصاب علی عبدالله المزروعی به عنوان وزیر امور خارجه اعلام کرد. کارآفرینی افزود: عالیه دارای تجربیات ممتاز در بخش خصوصی و دولتی در کشور است و نقش وی ایجاد فرصت های اقتصادی بیشتر برای فرزندان پسر و دختر است تا از رشد عظیمی که اقتصاد ملی ما شاهد آن است بهره مند شوند.
معظم له از زحمات ساره المسلم در طول مدت گذشته تشکر و قدردانی کردند و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون در خدمت به کشور کردند.
اعلیحضرت فرمودند: خداوند به همه توفیق خدمت به کشور و مردم آن را بدهد به جلو حرکت کنیم تا زمانی که رویای زیباترین ها را برای کشورمان داشته باشیم.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا