اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

تعداد شرکت ها در امارات به یک میلیون نزدیک می شود

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، امارات متحده عربی جذابیت خود را به عنوان مقصدی برای شرکت‌ها و محیطی حامی کسب‌وکارها حفظ کرده است، به لطف مزیت‌های منحصربه‌فرد خود و محیط حمایتی برای راه‌اندازی و رونق و رشد کسب‌وکارها.

تعداد شرکت‌های ثبت‌شده در این کشور به نزدیک یک میلیون شرکت نزدیک می‌شود. عبدالله آل صالح، معاون وزیر اقتصاد، گفت که تعداد شرکت‌های ثبت‌شده در امارات از مرز 930 هزار شرکت فراتر رفته است، به لطف چشم‌انداز رهبری حکیم و دولت برای تبدیل اقتصاد کشور به اقتصاد آینده و ایجاد پیشرفت بیشتر در قوانین و محیط کسب‌وکار و بهبود آن برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر.

او به شبکه CNBC توضیح داد که امارات در سال گذشته در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صدر کشورهای عربی با 30 میلیارد دلار قرار گرفت و در رتبه 11 جهانی قرار گرفت، به لطف مزیت‌ها و جذابیت‌های خود. عبدالله آل صالح تأکید کرد که رونق کسب‌وکارها در امارات ادامه دارد، به طوری که تعداد شرکت‌های ثبت‌شده 35% از ابتدای امسال نسبت به دوره مشابه سال 2022 افزایش یافته است.

او اشاره کرد که این ارقام نشان‌دهنده حجم تلاش‌های انجام‌شده برای جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌ها است. رشد سریع تعداد شرکت‌های جدید تأسیس‌شده در امارات در بخش‌های مختلف اقتصادی حیاتی، وجود محیط ایده‌آل و جذاب برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی و خارجی را تأیید می‌کند.

عوامل متعددی برای رونق پروژه‌ها و رشد کسب‌وکارها وجود دارد، از جمله موقعیت استراتژیک ممتاز کشور، استحکام و تنوع و رشد اقتصاد ملی، کیفیت زیرساخت‌ها، فعالیت‌های تجاری، کارایی خدمات دولتی و انعطاف‌پذیری چارچوب‌های قانونی. همچنین سرعت فرآیندهای تنظیم‌کننده تأسیس و اجرای کسب‌وکارها، بازدهی بالای سرمایه‌گذاری و قدرت خرید، جذابیت امارات را برای شرکت‌های جدید افزایش می‌دهد.

امروزه امارات متحده عربی یکی از سریع‌ترین کشورها در زمان مورد نیاز برای تأسیس شرکت‌ها با 4 روز کاری، برابر با هلند و استونی، در حالی که این میانگین برای بیشتر کشورهای پیشرفته بیش از 10 روز است. این انعطاف‌پذیری بالای اقتصاد ملی و توانایی آن در به‌کارگیری جدیدترین سیستم‌های دیجیتالی و قانونی برای خدمت به جامعه کسب‌وکار را تأیید می‌کند.

طی سال‌های گذشته، دولت امارات اصلاحات قانونی بی‌سابقه‌ای را تصویب کرده است که به طور مستقیم به رشد سریع و پایدار تعداد شرکت‌های جدید، به ویژه جذب شرکت‌های خارجی و شعب و دفاتر نمایندگی آنها کمک کرده است.

قانون شرکت‌های تجاری مجموعه‌ای از مزایا را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ارائه کرده است، از جمله امکان مالکیت 100% خارجی در اکثر بخش‌ها و معافیت شعب شرکت‌های خارجی از شرط نماینده بومی از آوریل 2021.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا