اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

امارات در نشست‌های مجمع اقتصادی پارلمانی اروپا-مدیترانه در مراکش شرکت می‌کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، هیأت نمایندگی پارلمانی امارات متحده عربی از مجلس ملی فدرال به ریاست آقای سعید العابدی، عضو مجلس، در فورم اقتصادی پارلمانی دوم منطقه اروپا-مدیترانه که توسط پارلمان دریای مدیترانه به مدت دو روز در شهر مراکش مراکش برگزار شد، شرکت کرد.

هیأت نمایندگی پارلمانی امارات شامل خانم مریم ماجد بن ثنیه، نایب رئیس دوم مجلس ملی فدرال و رئیس فورم زنان پارلمانی پارلمان دریای مدیترانه، آقای حمید احمد الطایر، خانم عایشه راشد لیتیم و آقای هلال محمد الکعبی، اعضای مجلس بود.

آقای سعید العابدی در سخنرانی خود در جلسه موضوع “تضمین تأمین انرژی و انتقال سبز در منطقه اروپا-مدیترانه و خلیج: چالش ها و فرصت ها” بر اهمیت نقش نمایندگان پارلمانی در تضمین تأمین انرژی و انتقال سبز، کاهش آثار کربن، تصویب قوانین لازم برای حفاظت از محیط زیست و اهمیت تکیه بر منابع انرژی پایدار برای کمک به کاهش آثار زیست محیطی و انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی تأکید کرد.

او گفت که “سرمایه گذاری اقتصادی یکی از چالش های مهم پیش روی نمایندگان پارلمانی هنگام ادغام عملکردهای زیست محیطی در مورد انرژی پاک و انتقال سبز در کارهای قانونگذاری خود است”. در این زمینه، امارات متحده عربی به دنبال افزایش سهم هدف انرژی پاک به 30% تا سال 2030 و تولید 30% از نیازهای برق خود از انرژی هسته ای و خورشیدی است.

او افزود که امارات به کاهش آثار تغییر اقلیم متعهد است و اولین کشور عربی بود که پیمان پاریس را امضا و تصویب کرد و اولین کشور در منطقه است که به کاهش انتشارات در تمام بخش های اقتصادی متعهد شده و استراتژی دستیابی به خنثی سازی اقلیمی تا سال 2050 را اعلام کرده است. همچنین به شراکت راهبردی میان امارات و ایالات متحده در سال 2022 برای سرمایه گذاری 100 میلیارد دلار در پروژه های انرژی پاک با ظرفیت تولید 100 گیگاوات در سراسر جهان تا سال 2035 اشاره کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا