اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

نویسنده عرب که نامش در فهرست «بهترین کتاب‌های قرن» آمده است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، لیست 100 کتاب برتر قرن بیست و یکم به زبان انگلیسی که در ایالات متحده منتشر شده‌اند، شامل یک رمان از یک نویسنده با پیشینه عربی است.

لیستی که روزنامه نیویورک تایمز از بهترین کتاب‌های منتشر شده از سال 2000 به بعد منتشر کرده، بر اساس نظرسنجی از صدها شخصیت ادبی که این کتاب‌ها را معرفی کرده‌اند، تهیه شده است و هدف آن الهام‌بخشی به دیگران است.

این لیست شامل کتاب “بازگشت: پدران و پسران و خاورمیانه” نوشته هشام مطر، نویسنده لیبیایی‌تبار متولد نیویورک است.

مطر برای این کتاب، که در آن درباره پدری که در سال 1990 در قاهره ربوده شد صحبت می‌کند، جایزه پولیتزر در بخش خاطرات را دریافت کرد.

این کتاب در سال 2016 منتشر شد و در آن مطر درباره سفر بازگشت خود به لیبی در سال 2012 و جستجوی حقیقت ناپدید شدن پدرش می‌نویسد.

مطر هنگام ربوده شدن پدرش 19 ساله بود و پس از سقوط قذافی، سفری به کشورش انجام داد تا به دنبال پدرش بگردد.

در سال 2018، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، توصیه کرد که کتاب “بازگشت” را بخوانند و گفت که این “خاطرات به زیبایی نگاشته شده و به ماهرانه تاریخ معاصر لیبی را به تصویر می‌کشد، همراه با تلاش مصمم نویسنده برای یافتن پدری که در زندان‌های قذافی ناپدید شده است”.

هشام مطر در نیویورک متولد شده و دوران کودکی را در طرابلس و قاهره سپری کرده و بیشتر عمرش را در لندن زندگی کرده است، بر اساس نسخه آرشیوی وبسایت وی.

وی آثار ادبی متعددی دارد که کتاب‌هایش به بیش از 30 زبان ترجمه شده‌اند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا