اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

فردی برای اجاره خودروی لوکس از پرداخت 146 هزار درهم طفره رفت

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دادگاه مدنی دبی حکم داده است که یک شهروند عربی باید مبلغ 145,508 درهم را به شرکت اجاره خودرو پرداخت کند. این مبلغ شامل اجاره یک خودروی لوکس به مدت 35 روز، همچنین هزینه‌های عوارض عبور و جریمه‌های رانندگی است.

به طور تفصیلی، شرکت اجاره خودرو دعوایی حقوقی را مطرح کرده بود و خواستار الزام خوانده به پرداخت هزینه اجاره خودرو، سود قانونی، هزینه‌ها و حق الوکاله وکیل بود. شرکت مدعی بود که خوانده قراردادی با آنها برای اجاره یک خودروی “رنج روور” با اجاره روزانه 4,000 درهم امضا کرده بود و این اجاره به مدت 35 روز ادامه داشت، اما وی از پرداخت هزینه‌های متعلقه امتناع کرده است. این هزینه‌ها شامل 140,000 درهم بابت دوره اجاره، همچنین هزینه‌های عوارض عبور، جریمه‌های رانندگی و کیلومتر اضافی بود که در مجموع به 155,808 درهم می‌رسید. خوانده 10,000 درهم را پرداخت کرده بود و مبلغ مطالبه‌شده باقی مانده بود.

دادگاه کارشناس متخصصی را برای بررسی پرونده و اسناد تعیین کرد. کارشناس در گزارش خود نتیجه گرفت که رابطه بین طرفین یک رابطه اجاره است و مبلغ کل بدهی خوانده 155,508 درهم است که از این مبلغ 10,000 درهم را پرداخت کرده و بنابراین 145,508 درهم باقی مانده است.

دادگاه در حکم خود توضیح داد که طبق قانون مدنی، اجاره به معنای واگذاری منفعت شیء مؤجر به مستأجر برای مدت معین است و اجرت باید به نوع و مقدار آن مشخص باشد. همچنین اگر قرارداد صحیح و لازم الاجرا باشد، هیچ یک از طرفین نمی‌توانند به تنهایی آن را تغییر دهند یا فسخ کنند، مگر با رضایت طرف دیگر یا بر اساس قانون.

دادگاه همچنین اشاره کرد که دادگاه موضوعی مستقلاً در تحقق واقعیات پرونده و ارزیابی ادله، از جمله گزارش کارشناس که به آن اطمینان داشته، تصمیم می‌گیرد. دادگاه نتیجه گرفت که مبلغ 145,508 درهم بدهی خوانده به شرکت است و حکم به پرداخت آن به همراه سود تأخیر 5% در سال داد.

در پرونده مشابهی، دادگاه مدنی دبی یک شهروند عربی را به پرداخت 29,481 درهم بابت اجاره دو خودروی شاسی‌بلند به شرکت اجاره خودرو محکوم کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا