اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

5 اقدام برای جلوگیری از گرمازدگی

اورژانس ملی امارات بر اهمیت افزایش آگاهی جامعه در مورد کمک های اولیه برای مقابله با حوادث و آسیب های رایج در فصل تابستان تأکید کرده است، از جمله نحوه برخورد با موارد گرمازدگی و ضربه آفتاب و چگونگی پیشگیری و مقابله با آنها.

اورژانس ملی هشدار داده است که در ساعات اوج گرما از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید پرهیز کنید و پنج اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از گرمازدگی و ضربه آفتاب ارائه کرده است:

1. حفظ رطوبت بدن با نوشیدن آب کافی در طول روز
2. پوشیدن لباس های سبک و گشاد با رنگ روشن و استفاده از کلاه
3. استفاده از کرم ضد آفتاب
4. استراحت در سایه در صورت بودن در بیرون
5. اجتناب از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید، به ویژه بین ساعات 12 تا 3 بعدازظهر

اورژانس ملی همچنین در مورد نحوه تشخیص اینکه فرد دچار گرمازدگی یا ضربه آفتاب است، توضیح داده است. معمولاً علائمی مانند سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب، سردرگمی، بیهوشی، انقباض عضلات، افزایش آشکار دمای بدن و قرمزی پوست با خشکی یا تعریق ظاهر می‌شود.

در صورت مشاهده فردی که دچار گرمازدگی یا ضربه آفتاب است، اورژانس ملی تأکید کرده است که باید فرد را به محل خنک و با تهویه مناسب منتقل کرد، لباس های غیرضروری را از تن او درآورد، مقادیر کم آب به او داد (در صورت هوشیاری)، و پارچه‌های خنک را روی گردن، زیربغل و ران‌ها قرار داد تا دمای بدن کاهش یابد. همچنین باید با شماره اضطراری اورژانس ۹۹۸ تماس گرفت تا کمک‌های تخصصی ارائه شود.

در نهایت، اورژانس ملی طرح «تابستان ایمن… آماده باشید» را راه‌اندازی کرده است تا آگاهی عمومی در مورد کمک‌های اولیه و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث و آسیب‌های رایج در فصل تابستان را افزایش دهد. این طرح در قالب انتشار ویدئوها و انتشارات آموزشی در شبکه‌های اجتماعی اورژانس ملی و ارتش ملی انجام می‌شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا