اخبار دبی فارسیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

آمنه الضحاك: توسعه بزرگترین منطقه لجستیکی جهان برای تجارت مواد غذایی در دبی موقعیت امارات متحده عربی را به عنوان مرکز جهانی تجارت مواد غذایی تقویت می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دکتر آمنه بنت عبدالله الضحاک، وزیر تغییر اقلیم و محیط زیست امارات، تأکید کرد که راه‌اندازی طرح شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر و حاکم دبی، برای توسعه بزرگ‌ترین منطقه لجستیکی جهان برای تجارت مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌جات و ایجاد “بازار مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌جات” در دبی، گامی پیشرو در راستای تلاش‌های امارات برای تقویت امنیت غذایی ملی و توسعه کامل زنجیره ارزش غذایی در سطح داخلی و جهانی است.

وی گفت که تسهیل تجارت مواد غذایی و تنوع‌بخشی به منابع واردات غذایی از اولویت‌های راهبرد ملی امنیت غذایی 2051 امارات است. توسعه بزرگ‌ترین منطقه لجستیکی جهان برای تجارت مواد غذایی در دبی، جایگاه امارات را به عنوان مرکز جهانی تجارت غذا تقویت می‌کند و موجب جذب سرمایه‌گذاری مستقیم بیشتر در این بخش می‌شود. همچنین تولید داخلی مواد غذایی و محصولات غذایی را تقویت و جریان آن را در بازارهای داخلی برای مصرف و صادرات افزایش می‌دهد. این اقدام همچنین به تحول نظام‌های غذایی سنتی به سمت سیستم‌های پایدار و سازگار با اقلیم کمک می‌کند.

وی تأکید کرد که این پروژه پیشرو گامی مهم برای دو برابر کردن حجم بازار تجارت غذا در امارات است و موجب افزایش انعطاف‌پذیری کشور در مقابله با چالش‌های تجارت جهانی مواد غذایی و تأمین غذا با قیمت‌های رقابتی می‌شود. این امر به تلاش‌ها برای تأمین غذای سالم، ایمن و مغذی با قیمت مناسب برای همه اقشار جامعه در هر زمان کمک می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا