اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

قوه قضاییه ابوظبی به دلیل خدمات هوشمند خود در رابطه با مراحل سفر شناخته شده است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مشاور یوسف العبری، دبیر کل دادگستری ابوظبی، بر تلاش این دادگستری برای توسعه خدمات قضایی و عدالتی و دستیابی به پیشتازی و رهبری در ارائه خدمات با کیفیت، به منظور تقویت موقعیت رقابتی امارت ابوظبی، در راستای دستورات شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون رئیس دولت، معاون نخست‌وزیر و رئیس دیوان ریاست جمهوری و رئیس دادگستری ابوظبی، برای توسعه دادگاه‌های هوشمند و نوآورانه آینده که خدمات با کیفیت جهانی ارائه می‌دهند، تأکید کرد.

وی به علاقه دادگستری به اجرای بهترین استانداردهای جهانی که تضمین کننده سرعت در انجام فرآیندها برای ارائه تجربه پیشرو و متمایز در انجام معاملات در بخش عدالتی و قضایی است، اشاره کرد و از بهره‌گیری از پیشرفت فنی و خدمات هوشمند و سریع و تقویت شده با هوش مصنوعی و همگام شدن با تحولات برای ارائه خدمات قضایی و عدالتی هوشمند و نوآورانه سخن گفت.

این موارد در کارگاه‌های آموزشی که دادگستری ابوظبی برگزار کرد، مطرح شد تا با خدمات الکترونیکی و هوشمند مرتبط با فرآیندهای سفر در امارت ابوظبی آشنا شوند.

این کارگاه‌ها برای کارکنان شرکت فرودگاه‌های ابوظبی نماینده فرودگاه بین‌المللی زاید، کارکنان اداره مرزهای هوایی و دریایی سازمان فدرال هویت و تابعیت، گمرک و امنیت مرزها برگزار شد تا با جزئیات سیستم‌ها و خدمات نوآورانه ای که دادگستری برای بهبود تجربه مسافران ارائه می‌دهد، به ویژه در مواجهه با احکام قضایی مربوط به ممنوعیت سفر، آشنا شوند. این در حالی است که سیستم لغو خودکار احکام اجرایی مرتبط با پرداخت مبالغ مالی در احکام قضایی را پس از انجام پرداخت الکترونیکی اتخاذ کرده است.

این کارگاه‌ها به طور کلی به شرح فرآیندهای دادرسی در امارت ابوظبی، اقدامات قضایی مربوط به ممنوعیت سفر و نحوه استعلام آن از طریق اپلیکیشن هوشمند دادگستری، کانال‌های پرداخت دیجیتال، به علاوه معرفی سیستم لغو خودکار احکام اجرایی مرتبط با پرداخت مبالغ مالی در تمام احکام قضایی بدون دخالت انسانی و در دسترس 24 ساعته در تمام روزهای هفته و تعطیلات رسمی، و همچنین بحث درباره مهم‌ترین موضوعات مرتبط و راه‌های بهبود و توسعه پرداختند.

گفتنی است که دادگستری ابوظبی یک سیستم پیشرو را اجرا می‌کند که اولین مورد در منطقه است و به طور خودکار احکام اجرایی مرتبط با پرداخت مبالغ مالی را لغو می‌کند، با استناد به شاخص‌های هوشمند و دقیق که وضعیت پرداخت را به صورت لحظه‌ای پیگیری می‌کنند و به محض انجام آن توسط محکوم‌علیه از طریق کانال‌های پرداخت موجود در اپلیکیشن هوشمند یا وب‌سایت، سیستم به طور فوری شروع به لغو احکام اجرایی مرتبط با پرداخت می‌کند و آنها را به صورت الکترونیکی تأیید و به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا