اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

Path 2020 برنده مقام طلای جایزه جهانی سبز برای بهترین شیوه های زیست محیطی در کاهش انتشار کربن شد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل دبی موفق به دریافت جایزه سبز جهانی – طلایی از سازمان بریتانیایی (The Green Organisation) شد. این جایزه به دستاوردهای برجسته در زمینه عملکرد زیست‌محیطی، استفاده مؤثر از منابع، حمایت از اهداف توسعه پایدار و کاهش انتشار کربن تعلق می‌گیرد. پروژه “مسیر 2020” این جایزه را به دلیل کاهش 35,319 تن انتشار کربن و اجرای بهترین شیوه‌های حفاظت از محیط‌زیست دریافت کرد.

سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل با ارائه مستندات ملموس، شایستگی خود را برای دریافت این جایزه اثبات کرد. از جمله این مستندات، اخذ گواهینامه LEED طلایی توسط 7 ایستگاه پروژه “مسیر 2020” از شورای ساختمان‌های سبز آمریکا است. این گواهینامه به ساختمان‌های برتر در هر رده بر اساس استراتژی‌ها و شیوه‌های اجرایی اعطا می‌شود. همچنین متروی دبی از فناوری‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی مانند سیستم HESOP استفاده می‌کند که به بازیافت انرژی الکتریکی تولید‌شده در فرآیند ترمزگیری قطارها برای تغذیه بارهای موجود در تأسیسات متروکمک می‌کند. علاوه بر این، کنترل اتوماتیک حرکت قطار بدون نیروی محرکه (ATC) نیز موجب صرفه‌جویی در انرژی شده است. سازمان همچنین ابتکارات و اقدامات سبز برای کاهش مصرف انرژی و آب را اجرا کرده است.

پایداری محیط‌زیستی رکن اصلی پروژه “مسیر 2020” است که در زیرساخت‌های کم‌مصرف انرژی ایستگاه‌های این پروژه، برنده جوایز معماری و طراحی از جمله جایزه پری ورسای در سال 2022 نمود پیدا کرده است.

پروژه “مسیر 2020” از ایستگاه جبل علی تا محل نمایشگاه اکسپو 2020 به طول 15 کیلومتر (11.8 کیلومتر روی زمین و 3.2 کیلومتر زیرزمینی) و شامل 7 ایستگاه (5 ایستگاه روی زمین و 2 ایستگاه زیرزمینی) است و مناطق پرجمعیتی مانند باغ‌ها، دیسکاوری گاردنز، الفرجان، عقارات گلف جمیرا، مجتمع سرمایه‌گذاری دبی و محل نمایشگاه اکسپو را خدمت‌رسانی می‌کند و در مجموع حدود 270 هزار نفر را پوشش می‌دهد.

جایزه سبز جهانی یکی از معتبرترین جوایز زیست‌محیطی در جهان است که تلاش‌های دولت‌ها، وزارتخانه‌ها و افراد برجسته در زمینه محیط‌زیست و بهبود پایداری را تقدیر می‌کند. این جایزه در سه رده طلایی، نقره‌ای و برنزی اعطا می‌شود تا بر شایستگی‌های زیست‌محیطی برندگان تأکید کند و اعتبار و جایگاه زیست‌محیطی آنها را تقویت کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا