اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

هواشناسی: کاهش دما در روز پنجشنبه

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مرکز ملی هواشناسی کشور با بیان اینکه کشور در مدت کنونی تحت تاثیر یک فرورفتگی سطحی از شرق همراه با گسترش یک فرورفتگی ضعیف در لایه های بالایی جو قرار گرفته است، با اشاره به اینکه هوای امروز منصفانه تا جزئی خواهد بود. گاهی ابری و در سواحل شرقی کمی ابر و در شرق و جنوب کمی ابر و در بعدازظهر با بارش باران همراه خواهد بود.

این مرکز تصریح کرد: وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی، سرعت خفیف تا متوسط ​​و در مقاطعی فعال و باعث ایجاد گرد و غبار و گرد و غبار می شود.

وی خاطرنشان کرد: هوای فردا صاف تا نیمه ابری است و در سواحل شرقی کم‌ ابر و در بعد از ظهر ممکن است کومولو باشد و شب‌ها تا صبح پنج‌شنبه مرطوب و با احتمال مه خفیف در غرب منتهی الیه و وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ملایم تا متوسط ​​گاهی فعال برای ایجاد گرد و غبار خواهد بود.

این مرکز با بیان اینکه هوای پنجشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری خواهد بود و در سواحل شرقی کم‌ ابر و احتمال تشکیل ابرهای توده‌ای پیش بینی می‌شود که ممکن است در بعدازظهر با بارش باران در شرق همراه باشد. با اشاره به کاهش دما در سواحل غربی و مرطوب شدن هوا در شب تا صبح روز جمعه با احتمال تشکیل غبار و غبار خفیف در برخی مناطق ساحلی و وزش باد جنوب شرقی به سمت شمال غربی ملایم تا معتدل خواهد بود. سرعت و در مواقعی فعال است.

این مرکز پیش بینی کرد هوای روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در سواحل شرقی کمی ابر و در بعد از ظهر احتمال تشکیل ابرهای انباشته شده در کوهستان ها از شب تا صبح روز شنبه مرطوب شود در برخی از مناطق ساحلی مه یا مه خفیف تشکیل می شود، در حالی که در شب تا صبح شنبه مرطوب خواهد بود.

این مرکز گزارش داد که کشور شاهد افزایش دما در ماه جولای جاری است که در نتیجه این منطقه و کشور تحت تاثیر گسترش تعدادی از فرورفتگی‌های حرارتی هستند که برای افزایش دما کار می‌کنند که مهمترین آنها فرورفتگی موسمی هند است، اشاره می کند که در نتیجه وجود کوه های شرقی و دمای زیاد در طول روز، این امر منجر به تشکیل ابرهای کومولوس همراه با بارندگی می شود که در برخی از مناطق داخلی گسترش می یابد.

این مرکز با بیان اینکه در این ماه نیز برخی مناطق کشور به ویژه در نیمه دوم آن در امتداد منطقه همگرایی بین گرمسیری (ITCZ) تحت تاثیر قرار می گیرد که در مقاطعی با تشکیل ابرهای بارشی کومولوس همراه است، خاطرنشان کرد: چرخه وزش بادهای خشکی و دریایی در این ماه نقش مهمی ایفا می کند، زیرا کشور در شب و صبح تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی و در طول روز نیز گاهی اوقات تحت تاثیر بادهای جنوبی قرار می گیرد وزش باد به ویژه در هنگام صبح که ممکن است باعث ایجاد گرد و غبار شود.

این مرکز خاطرنشان کرد: تیرماه امسال نیز در برخی از مناطق در برخی از روزها در ساعات اولیه صبح شاهد افزایش رطوبت نسبی است و در برخی از روزهای ماه ممکن است غبار یا غبار خفیف تشکیل شود که نشان می دهد میانگین دما در ماه جولای بین 34.6 تا 37.2 درجه سانتیگراد است، زیرا میانگین حداکثر دما بین 39.7 تا 43.8 درجه سانتیگراد و حداقل دما بین 29.1 تا 31.4 درجه سانتیگراد است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا