اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

9 تعهد برای ماهیگیری تفریحی در ابوظبی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، آژانس محیط زیست – ابوظبی 9 تعهد را برای ماهیگیری تفریحی در آبهای امارت ابوظبی تعیین کرده و اجازه صید 24 گونه ماهی را در حین انجام ماهیگیری تفریحی با رعایت مقادیر مجاز داده است.

صید در روز، ضمن ممنوعیت صید یا آسیب رساندن به 11 گونه از غنای زنده آبزیان، نشان دهنده الزام به اخذ مجوز قبل از انجام فعالیت ماهیگیری، در راستای حمایت از فعالیت های ماهیگیری تفریحی و ترویج ورزش های ماهیگیری دریایی در منطقه است. امارات به تفصیل تایید کرد که تعهدات مربوط به اجازه ماهیگیری تفریحی در آبهای ماهیگیری امارت ابوظبی شامل اخذ مجوز از طرف خود، ایجاد پرچم بین المللی به رسمیت شناخته شده غواصی هنگام استفاده از تفنگ ماهیگیری و داشتن مجوز است.

این مقام مجاز به انجام ماهیگیری تفریحی در آبهای ماهیگیری امارت ابوظبی، از جمله مکانهای ساحلی تعیین شده برای ماهیگیری تفریحی است، در حالی که ماهیگیری تفریحی در مکانهایی که با علائم ماهیگیری ممنوع است، مناطق مشمول توسعه شهری و همچنین ممنوع است.

وی تصریح کرد: ماهیگیری تفریحی یا با پای پیاده یا با استفاده از قایق های تفریحی انجام می شود و تجهیزات ماهیگیری تفریحی شامل تفنگ های خطی و میله ای یا دریایی در حین تمرین غواصی آزاد (غواصی آزاد) یا هر روش دیگری که توسط سازمان تعیین می شود، می باشد. در حالی که برگزاری مسابقات ماهیگیری دریایی در آبهای ماهیگیری امارات محدود به اشخاص حقوقی فعال در زمینه فعالیتهای دریایی می باشد. شرایط اخذ پروانه ماهیگیری تفریحی مقرر می دارد که متقاضی نباید کمتر از 18 سال سن داشته باشد و افراد زیر این سن مجاز به همراه داشتن بزرگسال دارای پروانه صید تفریحی معتبر می باشند. درخواست باید طبق فرم تهیه شده برای این منظور به همراه مدارک لازم جهت درخواست مجوز از طریق بستر الکترونیکی «تام» خدمات دولتی اعم از مجوز سالانه و مجوز هفتگی به سازمان ارائه شود.

ماهی های مجاز صید با در نظر گرفتن تعداد و اندازه های مشخص شده شامل هامور، بلدرچین هامور، هامور راه راه، شاه ماهی، شعاری، زریدی، صفی عربی، کوفر، کبیت، دنده بسار، شعاری شاخیلی، سولی، یمه، جیش ام الحله، جیش سال، و زاریا، کوبیا، فیسکر، جید، بده، ینام و نیسر، علاوه بر ماهی آلا می باشد.

این سازمان طی سال گذشته 4181 پروانه ماهیگیری تفریحی صادر کرده بود و همچنین افزایش قابل توجهی در مجوزهای ماهیگیری تفریحی به ثبت رسانده بود زیرا تعداد مجوزهای صادر شده از ژوئن تا اکتبر سال گذشته به 2837 مجوز رسید.


ممنوعیت ها

آژانس محیط زیست – ابوظبی ماهیگیری، تجارت، نگهداری یا آسیب رساندن به هر گونه از ثروت آبزیان را ممنوع کرده است، که شامل: ماهی آب شیرین، اکینینو زرد، ماهی مادر، ماهی اسب دریایی، کایوت، کوسه، همه انواع دریاها می شود.

بر لزوم توجه به مواردی که در مصوبه 580 وزیر در سال 2015 در خصوص ممنوعیت صید، فروش و بازاریابی ماهی‌های کوچکی که طول آنها کمتر از حد مجاز است و هرگونه قانون مربوطه که اجازه صید ماهی را می‌دهد، در نظر گرفته شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا