اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

عمل پیچیده برای نجات یک نوزاد در ابوظبی که از یک بیماری مادرزادی نادر رنج می برد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پزشکان بیمارستان زنان و کودکان دانات العمارت موفق به انجام عمل جراحی بسیار دقیقی بر روی نوزادی شدند که از یک بیماری نادر مادرزادی رنج می برد.

به طور مفصل، زوج آلمانی تیم و سارا که کارمند یک شرکت هواپیمایی در امارات هستند، پس از تولد اولین فرزندشان، کای، متوجه شدند که او دارای یک بیماری مادرزادی نادر است که زندگی او را تهدید می کند، به ویژه بیماری فیستول نای مری همراه با آترزی مری. وی با اشاره به اینکه کودک هنگام به دنیا آمدن به سختی می‌توانست بزاق دهانش را قورت دهد، در حالی که ریتم تنفس او همیشه بیشتر از حد معمول بود.

در نتیجه این علائم، تیم مراقبت در بیمارستان زنان و کودکان دانات العمارت به سرعت با قرار دادن یک لوله کوچک در دهان کودک کای برای تمیز کردن حفره دهان مداخله کردند. در یک کودک سالم، لوله بدون هیچ انسدادی از طریق مری وارد معده می‌شود، اما در مورد کای، به سمت قفسه سینه‌اش می‌پیچد که نشان‌دهنده انسداد بود.

فیستول تراکئوازوفاژیال با آترزی مری در حدود 1 در 4000 نوزاد زنده رخ می دهد. برای افراد مبتلا به این عارضه، قسمت بالایی مری به قسمت تحتانی متصل نیست، با یک اتصال غیر طبیعی (فیستول) بین قسمت پایینی مری و نای. این بدان معنی است که با هر تلاشی که کای برای نفس کشیدن انجام می دهد، هوا وارد معده او می شود و باعث رفلاکس اسید به ریه های او می شود که سلامت او را در معرض خطر واقعی قرار می دهد.

پس از اینکه تایید شد که نوزادشان بیمار است، تیم و سارا به دکتر برایان مک کورمک، مشاور جراح اطفال و نوزادان ارجاع داده شدند که نیاز فوری به مداخله فوری برای انجام عمل جراحی روی قفسه سینه نوزاد را در یک دوره زمانی بین 24 سال تایید کرد.

یک روش ذاتا پیچیده

روز بعد، تیم جراحی کودک را برای این روش پیچیده آماده کردند. هدف اتصال هر دو انتهای مری بود. فاصله بین آنها متوسط، تقریباً سه مهره بود. این جراحی شامل بریدن قفسه سینه در سمت راست و باز کردن آن بین دنده های چهارم و پنجم بود. دکتر مک کورمک از تکنیک حفظ عضله برای جلوگیری از بریدن ماهیچه های اصلی استفاده کرد، که می تواند به بهبودی طولانی مدت کی کمک کند.

دکتر مک کورمک گفت: “این یکی از پیچیده ترین روش هایی است که ما به عنوان جراحان نوزادان انجام می دهیم.” راه هوایی محکم شد، ما موفق شدیم دو انتهای مری را با استفاده از لوله ای که از بینی عبور می کند تا معده به هم وصل کنیم، این لوله تحویل غذا را تسهیل می کند و ارتباط را در طول فرآیند بهبودی حفظ می کند.

وی افزود: وضعیت کودک در حین عمل جراحی ثابت بود و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر بود و طی روزهای بعد تیم پزشکی وضعیت کودک را پیگیری کردند تا هرگونه عارضه ای را تحت نظر داشته باشند اما وضعیت کودک بسیار خوب بود. همچنین وابستگی او به دستگاه تنفس مصنوعی در عرض دو روز قطع شد.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا