اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

این فیلم تیمی از استعدادهای زن اماراتی را گرد هم می آورد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، فیلم سینمایی «عید دو عید» که از پنجشنبه هفته آینده در سینماهای منطقه خلیج فارس اکران می‌شود، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی گروهی از زنان اماراتی، تجربه‌ای بی‌نظیر در حوزه سینمای خلیج فارس است، یعنی: کارگردان میثاء العوضی، تهیه کننده راویا عبدالله، و فیلمنامه نویس سارا آل سایق، علاوه بر قهرمان کار و سوپراستار، میرا المدفا.

مایثه العوضی، کارگردان این پروژه با ابراز خوشحالی از کار بر روی این پروژه که به دلیل تولید و اجرای بی‌نظیر آن مانند یک رویا بود، و افتخار خود را از همکاری با تیمی که روی آن کار می‌کردند، ابراز خوشحالی کرد و به “امارات امروز” افزود که او رهبری پروژه را بر عهده دارد. پروژه ای که اولین تجربه او در زمینه کارگردانی فیلم های بلند التاویلا توسط تیمی از زنان اماراتی است، باعث شد تا کار به آرامی و بدون مشکل پیش برود.

العوضی توضیح داد که در حال حاضر فرصت های زیادی در اختیار استعدادهای جوان در امارات است، بیش از هر زمان دیگری، تا صداها و ایده های آنها در هر جنبه ای از فیلم سازی شنیده شود، چه از طریق تولیدات مستقل که در حال حاضر توسط بسیاری از خلاقان جوان انجام می شود. و یا از طریق کمک های مالی متعددی که توسط دولت ارائه می شود، این استعدادها علاوه بر حمایت جامعه محلی که شروع به تعامل با دنیای سینما به عنوان نوعی ارتباط کرده است، امکان بیشتری برای ارائه ایده ها و دیدگاه های خود فراهم می کند.

او خاطرنشان کرد که دوره‌های آموزشی بیشتری مانند AFS، برنامه‌های اقامت هدایت‌شده، و دوره‌های کارآموزی وجود دارد که به افزایش تجربه و تمرین در تولیدات داخلی و بین‌المللی در میان افرادی که در این زمینه کار می‌کنند کمک می‌کند. علاقه به آثاری که داستان‌های محلی را روایت می‌کنند نیز به باز کردن راه برای ارائه سینمای متفاوت کمک کرد.

داستان های متنوع تر

مایثه العوضی ادامه داد: من معتقدم که جنبش سینما در امارات بیش از هر زمان دیگری در حال رشد و پیشرفت است، به ویژه با توجه به ارائه آثاری که داستان های متنوع تری را بیان می کند و تنوع جامعه اماراتی را با ملیت های متنوع آن بیان می کند. موقعیت هایی که ما در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فیلم‌های بلند متفاوت و منحصربه‌فردی توسط کارگردانان اماراتی به نمایش درمی‌آیند، علاوه بر آن فیلم‌های کوتاهی که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش در می‌آیند، از ویژگی‌های متنوعی نیز برخوردار است، زیرا نشان‌دهنده ملیت‌های مختلف است حضور در کشور، و این رشد در تولید فیلم به معرفی ما، جامعه و داستان‌های ما به مخاطبان گسترده‌ای کمک کرد که ممکن است بخش بزرگی از آن‌ها اطلاعات زیادی درباره فرهنگ یا زبان ما نداشته باشند. من انتظار دارم سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم، به‌ویژه که امارات متحده عربی نیز به مرکزی برای تولید فیلم بین‌المللی تبدیل شده است.»

محیط

این کارگردان خوش آتیه در خصوص فضای فیلمبرداری «عید دو عید» خاطرنشان کرد: وجه تمایز امارات که به مرکز جهانی فیلمسازی و فیلمبرداری تبدیل شده است، تعدد و تنوع مکان های فیلمبرداری است که نقش مهمی در تجسم این فیلم داشته است. ایده این فیلم که حول محور زوج رشید و ماها می چرخد ​​و سفر آنها به ابوظبی به همراه سه فرزند خردسالشان برای جشن گرفتن با خانواده ماها به مناسبت عید است و امسال این خانواده قصد دارند روال را تغییر دهند. با گذراندن تعطیلات در یکی از هتل های جزیره یاس و بازدید از شهرهای تفریحی جزیره که در معرض بسیاری از موقعیت های خنده دار قرار می گیرد.

او اظهار داشت که جزیره یاس و مقاصدی که شامل آن می شود منبع الهام برای سارا آل سایق فیلمنامه نویس بوده است و از طریق آن موقعیت هایی را که مانع سفر خانواده می شود، با توجه به اینکه “یاس” محل زندگی سارا است و اساس آن است، ایجاد کرده است. خاطرات کودکی اش او بر تمایل خود به مکان هایی که روحیه و ایده های شخصیت هایی را که در آنها زندگی می کنند، منعکس می کند، تاکید کرد، برای مثال، خانواده رشید در عربستان سعودی در خانه ای سنتی و کلاسیک زندگی می کنند که گرما و راحتی را شبیه سازی می کند، در حالی که خانه پدری ماها. مدرن بود، با توجه به اینکه او یک تاجر و یک پدر مجرد و بدون هیچ گونه تأثیر… زنانه بود، بنابراین لازم بود نشان داده شود که چگونه اتاق ها طراحی شده اند. در حالی که خانه اصلی خانواده ترکیبی از این دو بود، زیرا تأثیر این زوج را بر خانواده هایشان نشان می داد.

او تاکید کرد: «ما همه اینها را به راحتی در امارات یافتیم که به مرکزی برای فیلم تبدیل شده است و فرصت‌ها و امکاناتی که برای فیلم‌برداری در هفت امارت فراهم می‌کند، که به فیلمسازان اجازه می‌دهد دیدگاه‌های خود را بیان کنند و هر ایده‌ای را که می‌خواهند تجسم کنند. در تولیدات خود به راحتی برجسته می شوند.”

مشکلات

در حالی که مایثه العوضی وجود سختی در کار را قابل انتظار می دانست، اما در این پروژه هیچ مشکلی وجود نداشت که مانع کار شود و موضوع عمدتاً محدود به آماده سازی محل و گرمای تابستان بود که به راحتی با آن مقابله می شد.

او اعضای گروه، فداکاری و سخت کوشی آنها را ستایش کرد که به اجرای بی دردسر این فیلم کمک کرد، که باعث شد او آن را مانند یک رویا توصیف کند گروهی و لبخند را به چهره ها آورد.


کمدی برای خانواده

Image Nation Abu Dhabi با همکاری Front Row Film Entertainment خود را برای نمایش «عید دو عید» از یازدهم ماه جاری در سینماها آماده می کند.

این فیلم حول محور یک کمدی اجتماعی می چرخد، در مورد یک زن و شوهر و سه فرزند پرخاشگرشان در طول تعطیلات خود در Warner Bros. World و The WP Abu Dhabi Hotel در جزیره یاس. وقتی برنامه های تعطیلات وارونه می شود، موقعیت های پر از خنده، هرج و مرج و دوستی های غیرمنتظره به وجود می آید که به خانواده درس های ارزشمندی در مورد معنای تعلق خانواده می دهد. در این فیلم میرا المدفا، هنرمند اماراتی و فهد البوطیری، هنرمند سعودی، به همراه هنرمندان: شادی آلفونس، حسن رجب الحمادی و سه فرزند: عبدالمجید فهد، لیال فهد و عبدالمحسن الحربی ایفای نقش می کنند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا