اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

رکورد معاملات نفت خام موربان در سه ماهه دوم به بیش از 1.5 میلیارد بشکه رسید

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، بورس بین قاره ای در سه ماهه دوم سال 2024 نرخ معاملات آتی نفت خام موربان را ثبت کرد که بیش از 1.5 میلیون قرارداد معادل 1.5 میلیارد بشکه نفت خام موربان است که استاندارد تولید کم ابوظبی است. طبق یک بیانیه مطبوعاتی که امروز منتشر شد، نفت کربن، افزایش بیش از 160٪ از ابتدای سال 2024 رشد داشته است.

در این بیانیه آمده است: در ماه ژوئن، قراردادهای آتی موربان رکورد معاملات در تعدادی از روزهای معاملاتی را به ثبت رساند، زیرا در 10 ژوئن 2024 شاهد رکورد معاملات 57300 قرارداد معادل 57.3 میلیون بشکه بود. ارقام منتشر شده توسط بورس بین قاره ای نشان می دهد که میانگین حجم معاملات روزانه قراردادهای آتی موربان در ماه ژوئن به رکورد 31000 قرارداد معادل 31 میلیون بشکه و هر قرارداد آتی نفت خام موربان معادل 1000 بشکه رسیده است.

از زمان شروع معاملات در بورس بین قاره ای ابوظبی، 7.4 میلیارد بشکه نفت خام موربان معامله شده است و 267 میلیون بشکه نفت خام موربان از طریق معاملات در بورس بین قاره ای ابوظبی تحویل شده است.

بیش از 160 شرکت کننده از آسیا، ایالات متحده آمریکا، اروپا و خاورمیانه، از جمله شرکت کنندگان تجاری و مالی، در بورس اوراق بهادار بین قاره ای ابوظبی معامله کردند.

بورس اوراق بهادار بین قاره ای ابوظبی (IFAD) و بورس بین قاره ای (ICE) برای معاملات آتی نفت موربان در مارس 2021 با همکاری “ADNOC” و 9 شرکت بزرگ انرژی جهانی در ابوظبی راه اندازی شد و این شرکت ها به عنوان بنیانگذار به آن ملحق شدند.

“Murban” نفت خام اصلی امارات است که ADNOC برای پاسخگویی به تقاضای جهانی تولید می کند و از نظر میزان انتشار کربن یکی از پایین ترین نفت خام جهانی به حساب می آید.

“Murban” یک نفت خام سبک و شیرین است که منحصر به امارات متحده عربی است و با خواص شیمیایی منحصر به فرد، سطح تولید ثابت و پایدار، جذابیت و محبوبیت آن در بین بسیاری از خریداران بین المللی، شرکای تولید و امتیازات طولانی مدت مشخص می شود.

موربان بخشی از مجموعه ای از روش های قیمت گذاری جهانی نفت در بورس بین قاره ای است که شامل 800 قرارداد آتی و اختیار معامله است که همگی بر اساس نفت خام برنت است که برای قیمت گذاری بیش از سه چهارم نفت خام معامله شده در جهان استفاده می شود.

بازارهای جهانی کالا در بورس بین قاره ای، از جمله قراردادهای نفت و گاز طبیعی، در سه ماهه دوم سال 2024 با معامله بیش از 305 میلیون قرارداد، رکوردی را به ثبت رساندند که موید موفقیت مداوم بورس بین قاره ای ابوظبی است.

شایان ذکر است که بلومبرگ در ماه مارس گذشته “شاخص جدید بلومبرگ موربان راد” را راه اندازی کرد که هدف آن ردیابی عملکرد قراردادهای آتی معامله شده بر روی نفت خام موربان است.

شاخص جدید بخشی از شاخص کالای بلومبرگ (BCOM) است و نشان دهنده اعتماد و وضعیت جهانی است که نفت خام موربان و معاملات آتی موربان به سرعت به آن دست یافته اند، زیرا در کنار نفت خام بین المللی مانند برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) معامله می شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا