اخبار دبیاخبار دبی فارسی

به رهبری امارات، ضربه ای ویرانگر به جنایات زیست محیطی فرامرزی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، یک عملیات مجری قانون بین المللی به نام «عدالت سبز» که در آن امارات متحده عربی مشارکت داشت، جنایات زیست محیطی گسترده در منطقه آمازون را فاش کرد و منجر به دستگیری 25 مظنون و مصادره 2.4 تن از درآمدهای غیرقانونی وحشی و دریایی شد. ماهیگیری و ارزش کشفیات بیش از 32 میلیون دلار آمریکا بود.

سپهبد اعلیحضرت شیخ سیف بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر و وزیر کشور، از طریق حساب کاربری خود در “X” گفت: “در اجرای دستورات رهبری خردمند برای حمایت از تلاش های جهانی برای حفاظت از محیط زیست، و در داخل. در چارچوب ابتکار بین المللی اجرای قانون برای آب و هوا (I2LEC)، امارات متحده عربی در فرآیند عدالت سبز بین المللی با برزیل، پرو، کلمبیا، دفتر سازمان ملل متحد در امور مواد مخدر و جرم و مؤسسه تحقیقات سیستم های زیست محیطی شرکت کرد. این عملیات یک هفته ای با هدف مبارزه با جنایات زیست محیطی در منطقه آمازون انجام شد و منجر به دستگیری 25 مظنون و مصادره اقلام توقیف شده به ارزش بیش از 32 میلیون دلار شد که بر اهمیت تلاش های هماهنگ بین المللی در مبارزه با جرایم سازمان یافته و حفاظت از جنایات سازمان یافته تاکید می کند. محیط زیست در سراسر جهان

وزارت کشور اعلام کرد که این عملیات موسوم به «عدالت سبز» با مصادره 2.4 تن عواید ماهیگیری غیرقانونی زمینی و دریایی، 37 قطعه ادوات صید غیرمجاز، 229 قطعه ادوات مورد استفاده برای گروه های جنایتکار سازمان یافته ضربه مهلکی وارد کرد. استخراج غیرقانونی، و بیشتر از 10498 مترمکعب چوب ناشی از عملیات قطع درختان غیرقانونی.

او افزود که عملیات بین‌المللی «عدالت سبز» از حمایت و مشارکت سازمان‌های مجری قانون در برزیل، پرو و ​​کلمبیا، همراه با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد و مؤسسه تحقیقات سیستم‌های زیست‌محیطی (ESRI) برخوردار شد و عمدتاً این سازمان را هدف قرار داد. شبکه منطقه ای فعالیت های مجرمانه زیست محیطی در منطقه آمازون.

این عملیات مشترک بین 24 و 30 ژوئن، با هماهنگی و برنامه ریزی ابتکار بین المللی اجرای قانون برای آب و هوا (I2LEC)، یکی از ابتکارات وزارت کشور امارات متحده عربی، برای به دست آوردن اطلاعات اطلاعاتی به منظور توانمندسازی آژانس های مربوطه برای انجام تحقیقات جامع انجام شد. راهروی سه مرزی، واقع در جنگل های بارانی آمازون (محل تلاقی کلمبیا، پرو و ​​برزیل)، به دالانی برای فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق کالاهای غیرقانونی، شکار غیرقانونی جانوران دریایی و خشکی، جنگل زدایی تبدیل شده است. ، و استخراج غیرقانونی معدن.

عملیات عدالت سبز همچنین به توقیف مواد مختلف قاچاق که در انجام جرایم زیست محیطی استفاده می شد، انجامید.

سرهنگ دانا المرزوقی، مدیرکل دفتر امور بین الملل، هماهنگ کننده ابتکار بین المللی اجرای قانون برای اقلیم در وزارت کشور امارات متحده عربی، درباره این عملیات گفت که ابتکار بین المللی اجرای قانون (I2LEC) از زمان خود رشد کرده است. تاسیس در سال 2023 برای تبدیل شدن به یک تعاونی بین المللی که قادر به ایجاد تحول واقعی مطلوب در زمینه حفاظت از محیط زیست در جهان است.

وی ادامه داد: به عنوان هماهنگ‌کننده این ابتکار، احساس غرور می‌کنم که شاهد تحقق چشم‌انداز خود در صحنه هستم که در واکنش جهانی هماهنگ به جنایات زیست‌محیطی تجسم یافته بود.

او گفت که از شرکت در رویدادهای COP گرفته تا برگزاری ده‌ها تمرین آموزشی، ابتکار بین‌المللی اجرای قانون آب و هوا همچنان در کار خود برای حمایت از عملیات‌های آینده و توانمندسازی آژانس‌های مجری قانون در سراسر جهان برای حفاظت از منابع طبیعی ارزشمند خود جدی است.

وی تأیید کرد که نتایجی که در فرآیند (عدالت سبز) به دست آوردیم به نقشه گرمایی جرایم زیست محیطی اضافه شده است و نتایج با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل خواهد شد.

شایان ذکر است جرایم زیست محیطی مورد رصد از جمله جرایم اساسی است که با جرایم دیگری مانند پولشویی مرتبط است. کمیسر پلیس فدرال برزیل و معاون مدیر همکاری های بین المللی، فابیو مرتنز، گفت: «بدون شک تأثیر مثبت عملیات عدالت سبز در مبارزه با جنایات زیست محیطی در آمازون، علاوه بر نتایج بازدارنده قابل توجه ناشی از این عملیات، بسیار ارزشمند است تلاش‌های هماهنگ بین برزیل، پرو و ​​کلمبیا، امارات متحده عربی، تحت رهبری پروژه بین‌المللی اجرای قانون آب و هوا، نقطه عطفی در حفظ محیط زیست و مهار فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه است.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که موفقیت عملیات عدالت سبز تنها آغاز یک سلسله فعالیت های عملیاتی بلندمدت با هدف قرار دادن جنایات زیست محیطی فراملی در منطقه آمازون است.

ژنرال گرگوریو مارتین ویالون تریلو، رئیس اداره محیط زیست پلیس ملی پرو نیز به نوبه خود گفت: «از همه کارکنان وفادار اجرای قانون که بدون تلاش های خستگی ناپذیر آنها عملیات عدالت سبز انجام نمی شد، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم. یک موفقیت حرفه ای و صلاحیت عملیاتی آنها تحت رهبری ابتکار عمل بین المللی منجر به اجرای قانون آب و هوا موفقیت فوق العاده ای شده است. چنین اقداماتی نشان‌دهنده گام‌های اولیه در تعهد دائمی ما به حفاظت از آمازون است، و همچنین شوق ما را برای حفظ گنجینه‌های طبیعی گران‌قیمت سیاره و ترسیم مسیری به سوی آینده‌ای پایدارتر تایید می‌کند.»

سرتیپ ویلیام کاستانو، مدیر کل ژاندارمری و اداره حفاظت از محیط زیست کلمبیا، عملیات عدالت سبز را “نشان از قدرت همکاری بین المللی در رسیدگی به چالش های زیست محیطی فوری” دانست.

وی گفت: کلمبیا به نقش مهم خود در از بین بردن فعالیت های مجرمانه در یکی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی در منطقه آمازون افتخار می کند. به لطف چشم انداز و هماهنگی ابتکار بین المللی اجرای قانون آب و هوا، ما یک گام بزرگ رو به جلو برای بالا بردن سطح حفاظت از محیط زیست در کریدور سه مرزی برداشته ایم که سال ها از سوی شبکه های مجرمانه محلی مورد تهدید قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که کشفیات بیشتری از مواد غیرقانونی انجام شود، دستگیری‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام و هماهنگی بین طرف‌های درگیر در عملیات انجام شود، زیرا این تلاش‌ها آغاز یک تلاش طولانی مدت جهانی است. مبارزه با جرایم در یکی از حیاتی ترین شریان های محیطی در جهان.

پلت فرم جهانی

ابتکار بین المللی اجرای قانون آب و هوا در سال 2023 به رهبری وزارت کشور امارات متحده عربی و با مشارکت دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد راه اندازی شد و یک پلت فرم جهانی با هدف افزایش آگاهی، ایجاد ظرفیت و تحقیق در مورد جنایاتی است که بر جنایات تأثیر می گذارد. محیط زیست و تغییرات آب و هوایی

سیف بن زاید:

“عدالت سبز” یک هفته به طول انجامید و هدف آن مبارزه با جنایات زیست محیطی در منطقه آمازون بود.

این عملیات بر اهمیت تلاش های هماهنگ بین المللی در مبارزه با جرایم سازمان یافته و حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا