اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

دانشگاه های اماراتی به دانشجویان مقیم و خارجی بورسیه می دهند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دولت دیجیتال امارات متحده عربی تأیید کرده است که ساکنان و دانشجویان خارجی مجاز به ارائه درخواست برای ثبت نام در دانشگاه های دولتی و خصوصی در این کشور، با توجه به شرایط و الزامات خاصی هستند که توسط هر مؤسسه آموزشی بر اساس سیستم دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه دولتی امارات متحده عربی اخیراً با پذیرش دانشجویان خارجی و مقیم امارات در ازای شرایطی از جمله هزینه های معین و کسب نتیجه تحصیلی پیشرفته موافقت کرده است.

در گزارش خود، دولت دیجیتال اطلاعاتی را در مورد نحوه ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور و فرصت‌های بورسیه تحصیلی که آنها را هدف قرار می‌دهد، مورد بررسی قرار داده است. در کشور و اخذ بورسیه تحصیلی – با هفت توصیه. توصیه اول شامل جستجوی دانشگاه های دارای مجوز از کمیسیون اعتبار سنجی دانشگاهی در کشور، توصیه دوم: جستجوی برنامه های آموزشی معتبر توسط کمیسیون اعتباربخشی دانشگاهی در امارات و توصیه سوم: اطلاع از شرایط لازم برای هر موسسه آموزشی. توصیه چهارم: اطلاع از شرایط عمومی اخذ روادید و اقامت در کشور جهت تحصیل از موسسه آموزشی و ادارات کل اقامت و امور اتباع خارجی. توصیه پنجم: از سفارت کشور مقیم در مورد مراحل درخواست و وجود هرگونه مزایا یا کمک هزینه برای ساکنانی که اتباع آن کشورهای عربی یا خارجی هستند استعلام بگیرید. وی در مورد دانشجویان خارجی در توصیه ششم گفت که می توانند از طریق سفارتخانه های امارات در خارج از کشور استعلام کنند و یا با موسسه آموزشی مورد نظر تماس بگیرند تا از شرایط و الزامات دانشجویان خارج از کشور تحصیل کنند. آنها همچنین باید با مقامات مسئول مأموریت ارتباط برقرار کنند تا مقدمات لازم برای دریافت آن فراهم شود.

در مورد بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، دولت دیجیتال در توصیه هفتم بیان کرد که دانشگاه های زیادی در امارات وجود دارند که به عنوان بخشی از اقدامات خود با هدف شناسایی پیشرفت تحصیلی یا عملکرد علمی برجسته، بورسیه تحصیلی را به دانشجویان خارج از کشور ارائه می دهند.

وی اظهار داشت که اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، خداوند او را حفظ کند، در سال 1999 برای دانشجویان شایسته برای تحصیل در دانشگاه آمریکایی دبی، بورسیه تحصیلی اعلام کرد.

وی تاکید کرد که این گام نشان دهنده تعهد دولت امارات به آموزش به عنوان نیروی محرکه برای دستاوردهای دبی و دستور کار عمومی امارات است.

وی اظهار داشت که برخی از دانشگاه های امارات به دانشجویان بین المللی (از خارج از کشور) بورسیه می دهند و این بر اساس توافقات متقابل منعقد شده بین دولت امارات و دولت های دیگر کشورها است.

او از دانشجوی بین المللی خواست که برای پرس و جو در مورد بورسیه های تحصیلی موجود در دانشگاه ها و کالج های امارات به سفارت یا کنسولگری مراجعه کند.

در مورد سایر بورسیه ها، دانشجویان می توانند با دانشگاه مربوطه تماس بگیرند و در مورد برنامه های بورسیه تحصیلی موجود، اعم از دانشگاهی یا ورزشی، که بر اساس معیارها و شرایط خاص است، جویا شوند.

تعدادی شعبه دانشگاهی بین المللی و برنامه های آموزش عالی در امارات وجود دارد که برخی از آنها در مناطق تعیین شده برای آموزش آکادمیک مانند: دهکده دانش (دبی) و شهر آکادمیک دبی (شهر دانشگاه در شارجه) واقع شده اند. یکی دیگر از برنامه های آموزش عالی، دانشگاه پاریس-سوربن (ابوظبی) است.

دانشگاه سوربن پاریس – ابوظبی در سال 2006 راه اندازی شد و اولین مؤسسه آموزش عالی فرانسوی است که شعبه ای در منطقه خلیج فارس افتتاح کرد که در نزدیکی مرکز پایتخت در جزیره الریم قرار دارد امکانات سرگرمی و برنامه های درسی متعددی در علوم انسانی و اجتماعی در اختیار دانشجویان پاریس قرار می دهد.

این دانشگاه از نظر روش تدریس، تدریس و مدارک تحصیلی از سیستم آموزشی فرانسه پیروی می کند و همچنین برای دانشجویانی که زبان فرانسه نمی دانند یک برنامه یک ساله زبان فرانسه ارائه می دهد.

در میان سایر برنامه های آموزش عالی، دانشگاه نیویورک ابوظبی پس از توافقنامه آموزشی پیشگام بین دانشگاه نیویورک و امارت ابوظبی، اولین دانشگاه جامع علوم انسانی و کاربردی در خاورمیانه است که در خارج از کشور افتتاح شد نظارت یک دانشگاه تحقیقاتی آمریکایی، برای جذب دانشجویان خلاق از امارات و سراسر جهان.

• دانشگاه عمومی امارات متحده عربی با پذیرش دانشجویان خارجی و مقیم امارات در ازای شرایطی موافقت کرد.

• دانشجویان خارجی برای اطلاع از شرایط تحصیل می توانند از سفارتخانه های کشور استعلام بگیرند و یا با موسسه مورد نظر تماس بگیرند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا