اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

بانک مرکزی موسسات مالی و بانکی را با چارچوب ESG تعریف می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، خانم علی العمران، رئیس بخش تحقیقات و حمایت از سرمایه گذاران در اداره نظارت بر بازارهای مالی در بانک مرکزی بحرین، تأیید کرد که این بانک شرکت های مالی و بانک ها را تشویق می کند تا به طور فعال استراتژی هایی را اجرا کنند که عملکرد زیست محیطی و اجتماعی آنها را افزایش می دهد و در عین حال به آنها پایبند هستند. بالاترین استانداردهای عملکردهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG)، با تاکید بر اهمیت ابتکار عمل برای رسیدگی به خطرات مرتبط با این اقدامات، مطابق با چشم انداز اقتصادی 2030 بحرین و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.

العمران در طی سمپوزیومی که توسط جامعه متخصصان سرمایه گذاری بحرین برگزار شد، فصل جدیدی را که توسط بانک مرکزی بحرین در مورد الزامات اعمال محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) صادر شده است، که به همه شرکت های فهرست شده، بانک ها و امور مالی ارائه شده است، مورد بحث قرار داد. شرکت‌ها، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری از دسته‌های 1 و 2، که در راستای تعهد بانک به دستیابی به اهداف ملی و بین‌المللی مرتبط با اقلیم، راهنمایی‌های مربوط به الزامات افشای اطلاعات را در مورد عوامل محیطی اجتماعی و حاکمیت شرکتی ارائه می‌دهد.

در طول این سمپوزیوم که با عنوان “نقشه راه برای اجرای الزامات بانک مرکزی بحرین برای اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی” برگزار شد، العمران همچنین مفاهیم کاربردی حاکمیت زیست محیطی و اجتماعی در بخش مالی، مانند خطرات زیست محیطی را بررسی کرد. و انواع آنها، عناصر تهیه گزارش های پایداری، ابزارهای نظارت و ارزیابی و توسعه مفاهیم و اصطلاحات مربوط به حاکمیت محیطی و ارتباط آن با توافقات بین المللی و ارتباط آنها با مسئولیت اجتماعی در موسسات بخش مالی، علاوه بر ارائه الف مجموعه‌ای از مدل‌ها، مثال‌ها و مطالعات موردی برای شروع پیاده‌سازی و مکانیسم‌های پیشنهادی.

در بیانیه خود در حاشیه این سمپوزیوم، خانم لامیس البهارنا، رئیس کمیته رویه های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی جامعه متخصصان سرمایه گذاری بحرین، توضیح داد که این سمپوزیوم ناشی از اهمیت افزایش آگاهی در مورد یکپارچه سازی محیط زیست است. استانداردهای اجتماعی و حاکمیتی در بخش بانکی برای حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار، و به گونه‌ای که به تداوم بخش مالی در پادشاهی بحرین کمک کند، به عنوان یک مرکز مالی مهم در منطقه، نقش پیشرو خواهد داشت موقعیت پادشاهی به‌عنوان یک مرکز رشد برای همه شیوه‌های پایداری مالی، و بهبود انعطاف‌پذیری و پاسخ این بخش به هر چالشی، به منظور ارتقای صحنه تأمین مالی پایدار که در سراسر منطقه در حال افزایش است.»

خانم البحارنا بر تمایل انجمن برای ایفای نقش کامل خود در ارتقای قابلیت های بخش بانکی بحرین از نظر استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی، به دلیل مزایای فراوان آن، به ویژه در دسترسی به منابع مالی جهانی و امکان با گسترش افق جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی در این بخش، علاوه بر دستاوردهای ارزشمند در زمینه شناسایی فرصت‌های تامین مالی و کاهش ریسک‌های اجتماعی و زیست‌محیطی برای کار این بخش، به تلاش‌های خود در جهت هدایت گذار به یک محیط بانکی پایدارتر ادامه خواهیم داد. کمک به ساختن آینده ای که از رشد اقتصادی در راستای اهداف بحرین برای ترویج توسعه پایدار حمایت می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا