اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

امارات موقعیت خود را به عنوان مرکز جهانی فناوری مالی تقویت می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، بخش فناوری مالی در امارات متحده عربی پس از شاهد تحولات بزرگی در چند سال گذشته که به تقویت جایگاه این کشور به عنوان یک مرکز جهانی پیشرو در این بخش کمک کرده است، جایگاه مهم خود را تقویت کرده است. بانک های محلی به تنهایی بیش از 3.7 میلیارد درهم در این بخش در سال های گذشته سرمایه گذاری کرده اند، در حالی که امارات متحده عربی با بهره مندی از زیرساخت های دیجیتال و فناوری پیشرفته و انعطاف پذیری محیط کار مالی، سهم خود را از سرمایه گذاری های جهانی در بخش فناوری مالی افزایش داده است. علاوه بر این که خانه و مقصد اصلی بسیاری از ثروت جهانی است.

بخش فناوری مالی با ارائه فرصت های شغلی جدید، افزایش شمول مالی و ایجاد نوآوری، نقش مهمی در پیشبرد رشد اقتصادی ایفا می کند.

جمال صالح، مدیرکل فدراسیون بانک‌های امارات متحده عربی گفت: سفر تحول دیجیتال تحت نظارت و هدایت بانک مرکزی امارات متحده عربی به تقویت بخش فناوری مالی در این کشور کمک کرده است. سرمایه گذاری های بانک های محلی در این بخش به ارائه بهترین خدمات فناوری و دیجیتال به مشتریان در یک محیط بانکی مطمئن و مطمئن کمک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی پیشگام در توسعه چارچوب های قانونی و نظارتی لازم است که جایگاه امارات متحده عربی را به عنوان یک مرکز منطقه ای فناوری مالی تثبیت کرده است، افزود: با توجه به این محیط محرک و تقاضای فزاینده برای خدمات مالی دیجیتال پیشرفته چشم انداز رشد فناوری مالی در سطح محلی امیدوارکننده به نظر می رسد.

وی بر اهمیت همکاری مؤسسات مالی و بانکی با شرکت‌های فناوری مالی در توسعه راه‌حل‌های نوآورانه برای پاسخگویی به نیازهای بخش‌های مختلف مشتریان با تلفیق مهارت‌ها و توانمندی‌های مشترک بانکی و مالی و افق گسترده فناوری‌های پیشرفته به‌ویژه در تحلیل داده‌ها اشاره کرد. و قابلیت‌های هوش مصنوعی، با اشاره به اینکه فناوری مالی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کیفی بیشتری برای همگام شدن با پیشرفت‌ها و هماهنگ کردن نیازهای مشتریان و تضمین یک سیستم ایمن و روان است.

با توجه به مشاوره و حسابرسی KPMG، امارات متحده عربی به توسعه خود به یک مرکز منطقه ای برای فناوری مالی ادامه می دهد که توجه بیشتری را از سوی سرمایه گذاران جهانی و حجم معاملات بزرگ جلب می کند.

بر اساس گزارش “Innovate Finance” برای خدمات مالی و مشاوره ای، علیرغم کاهش 42 درصدی سرمایه گذاری های جهانی در فناوری مالی در سال 2023، این سرمایه گذاری ها در امارات با حدود 92 درصد افزایش در این بخش به 1.3 میلیارد دلار از طریق 54 معامله رسید. برای اولین بار در میان 10 برتر، با پشتیبانی از مقررات سازگار با فین تک و پذیرش گسترده بانکداری دیجیتال.

به نوبه خود، نور صبری، مدیر ارشد شرکت مشاوره بین المللی Accenture، گفت: «عوامل زیادی در رشد بخش فناوری مالی در امارات نقش داشتند، به ویژه محیط نظارتی فعال و بسیار منعطف که توانست یک محیط قانونی ایجاد کند».

وی تاکید کرد: امارات متحده عربی کشوری با نقدینگی بالا هم از نظر ثروت محلی و هم از نظر اینکه مقصد اصلی ثروت جهانی است، علاوه بر توسعه فضای دیجیتال و فناوری، وفور مناطق آزاد که جذب می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا