اخبار دبیاخبار دبی فارسی

صاحب “صندلی دوشنبه”: دبی سرزمین داستان های الهام بخش است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، میل به ارائه محتوای معنادار بزرگترین انگیزه برای عبدالله النعیمی روزنامه نگار اماراتی است که وبلاگ های صوتی (پادکست) را به عنوان بهترین بستر خود برای راه اندازی در این زمینه دشوار انتخاب کرد که در آن نشان متفاوت خود را گذاشت و توجه و دنبال کننده بخش های گسترده ای را به خود جلب کرد. از مردم در تلویزیون دبی، پس از اینکه او با مهارت در ارائه الگوهای بشردوستانه موفقی که منعکس کننده نبض زندگی در دبی به طور خاص، و جامعه امارات متحده عربی به طور کلی است، که آن را پر از داستان های الهام بخش می بیند، موفق شد.

عبدالله النعیمی در ابتدای گفتگوی خود با “امارات امروز” در آغاز تولید محتوای خود از طریق اولین وبلاگ صوتی خود (سرسی) در اواخر سال 2018 متوقف شد و انتخاب خود در آن زمان برای اولین بار ملاقات با غریبه ها. گفتگوهای مختلفی در مورد موضوعات مرتبط با زندگی به طور کلی تبادل کرد و این تجربه منحصر به فرد را توصیف کرد و گفت: مدت زمان پادکست 20 دقیقه بیشتر نبود و قسمت های آن در طول 20 قسمت مداوم به موفقیتی رسید که انتظار داشتم، به خصوص که ایده پادکست در آن زمان در امارات و جهان عرب رایج نبود.

وی افزود: بعد از این تجربه که به نظر من یک ماجراجویی زیبا است، حدود دو سال برای جستجوی ایده های جدید و بدیع توقف کردم تا اینکه با ایده (صندلی دوشنبه) برگشتم که بستگی به مصاحبه با افرادی دارد که واقعیت زندگی در امارات را، چه شهروند و چه ساکن، با داستان‌ها یا تجربیات غنی خود منعکس می‌کند، که معتقدیم متمایز است و می‌تواند با خودجوش و صمیمیت توجه مخاطب را به خود جلب کند.»

معیارهای انتخاب

النعیمی در خصوص معیارهای انتخاب میهمانان خود به احتیاط شدید خود و «تحقیق» داستان‌های الهام‌بخش و ارزشمند و همچنین توانایی مالک در بیان داستان و ارائه آن به شیوه‌ای منحصربه‌فرد اشاره کرد و توضیح داد: «زمان است. من برای آماده‌سازی قسمت به نظرم کمی متفاوت از حد معمول به نظر می‌رسد، در من بسیار مشتاق نظارت بر تمام مراحل فرآیند آماده‌سازی، از انتخاب مهمان، از طریق مراحل طولانی تحقیق در مورد جزئیات تجربه او، تا انتخاب سوالاتی که همیشه سعی می‌کنم از نقطه‌ای شروع کنم که دیالوگ‌های قبلی مهمان‌هایم به پایان رسید.»

مکالمات خودجوش

52 قسمت و دو فصل متوالی از «صندلی دوشنبه» برای تأیید پایداری قدم و درستی رویکرد النعیمی در پرداختن به داستان‌ها و تجربیات متمایز انسانی که به هر نحوی، منعکس کننده تنوع فرهنگی و تمدنی واقعیت محلی است.

صاحب برنامه ادامه داد: معتقدم در ارائه این جنبه مهم از زندگی در دبی و به طور کلی جامعه امارات موفق بوده ام و این نشان دهنده اعتقاد راسخ من به وجود ده ها داستان هیجان انگیز در سرزمین امارات است.

وی با توجه به شرایط انتقال پادکست خود (صندلی دوشنبه) به تلویزیون دبی، پس از دو فصل موفق در بسترهای مختلف دیجیتال، به این نکته اشاره کرد که مدیریت تلویزیون دبی حریم خصوصی وبلاگ خود را درک می کند و سبک گفتگوی متفاوت او که مشخصه آن خودانگیختگی است. در پرسیدن سوال یا برخورد با مهمانان.

او تاکید کرد که تجربه‌اش با رسانه‌های دبی در مقایسه با دیگران منحصربه‌فرد و نوآورانه بود، زیرا توانایی او را برای «فکر کردن خارج از چارچوب» منعکس می‌کرد. او گفت: “از فوریه گذشته، من 10 قسمت را ارائه کردم که در اواخر ماه مه به پایان رسید، و ما اکنون در حال آماده سازی برای فصل های جدید هستیم، زیرا مخاطبان ایده (پادکست) را دوست داشتند که از یک وبلاگ صوتی صرفاً پخش شده در برنامه ها و برنامه ها پخش شود. پلتفرم های دیجیتال، به چیزی شبیه به یک برنامه تلویزیونی.

النعیمی در مورد طنین این برنامه تاکید کرد: از واکنش تماشاگران و درخشش فوق العاده ای که در فصل سوم (صندلی دوشنبه) به دست آمد شگفت زده شدم و از مدیریت تلویزیون دبی که به گسترش بیشتر آن کمک کرد تشکر فراوان دارم. با نمایش قسمت‌ها در طول هفته و انتشار آن‌ها از طریق حساب‌های دیجیتال رسمی که به فصل سوم اعتبار بیشتری بخشید، که البته با اعتماد عمومی به گزینه‌های (رسانه‌های دبی) و محتوای هدفمند با بالاترین کیفیت همراه است.» “

رقابت مداوم

النعیمی با توجه به موضوع رقابت بین رسانه‌های سنتی و جدید، دید که همه این رسانه‌ها مکمل یکدیگر هستند تا الگوها و روش‌های نوآورانه‌ای برای انتقال اطلاعات به بخش‌های مختلف مردم ارائه کنند. وی ادامه داد: مثلاً اگر روی پلتفرم اینستاگرام بسنده کنیم، متوجه می‌شویم که حدود 15 سال است که بدون جایگزینی تلویزیون یا رادیو ادامه دارد، هرچند که افراد زیادی در یک زمان درباره پایان دوران تلویزیون صحبت کردند. همانطور که آنها در مورد پایان دوران رادیو با آغاز دوره طلایی صحبت کردند، برای پخش تلویزیونی در سراسر جهان، من معتقدم که آینده افق های گسترده تری را برای تجربه های پادکست باز خواهد کرد که باعث رشد و توسعه سریع و جهانی آن می شود. تجربیات، بزرگترین شواهد موفقیت و تبدیل آن به یک منبع رسانه ای اصلی برای بسیاری از مخاطبان نخبه است.»

وسیله ای مهم

عبدالله النعیمی علاوه بر کار حرفه ای و تخصص آکادمیک خود در زمینه مدیریت مالی، موفق شد ویژگی های تجربه رسانه ای خود را از دوره اولیه شکل دهد، همانطور که در سال 2015 قبل از پیوستن به سرویس ملی در «رادیو دبی» ارائه کرد. ، برنامه اجتماعی خود الیدید که به آخرین … رویدادهای جوانان اعم از فرهنگی، انسانی و هنری در امارات و منطقه با توجه به اینکه رمز موفقیت پایدار تداوم و محتوای صادقانه و منحصر به فرد است. با تمرکز بر اهمیت حمایتی که تجربه‌های «پادکست» از سوی شرکت‌ها و نهادهای خصوصی نیاز دارند که باید به توانایی آن برای تبدیل شدن به یک وسیله تبلیغاتی موفق و مهم اعتقاد داشته باشند.

عبدالله النعیمی:

. ما مدیون مدیریت تلویزیون دبی هستیم که به گسترش این برنامه در سطح وسیع تری کمک کرد.

. آینده افق‌های گسترده‌تری را برای تجربه‌های پادکست باز خواهد کرد که به آن امکان رشد و توسعه سریع را می‌دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا