اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

ریاست نشست چهل و پنجمین نشست شورای وزیران صندوق توسعه بین المللی اوپک در وین بر عهده امارات است.

به گزارش توئیتر دبی به نقل از خبرگذاری البیان امارات در نشست چهل و پنجمین نشست شورای وزیران صندوق توسعه بین المللی اوپک (OFID) در وین، پایتخت اتریش، به بررسی گزارش سالانه صندوق برای سال 2023، آخرین تحولات در پیشرفت کار و سطح دستاوردها در طرح ها و پروژه های خود پرداخت.

هیئت امارات به ریاست عالیجناب محمد بن هادی الحسینی وزیر امور مالی و ثریا حامد الهاشمی، مدیر بخش روابط مالی بین المللی و سازمان ها در این وزارتخانه، فرماندار صندوق توسعه بین المللی اوپک و حمد عیسی الذابی، مدیر دفتر جناب عالی وزیر دولت در امور مالی، و فرماندار جایگزین در OFID حضور داشت.

جلالتمآب محمد بن هادی الحسینی از رئیس سابق شورای وزیران به دلیل رهبری ممتاز شورا در جلسه قبل تشکر کرد و موفقیت های به دست آمده در سال 2023 را به مدیرکل صندوق تبریک گفت.

حضرتعالی بر اطمینان خود تاکید کردند که صندوق توسعه بین المللی اوپک در ادامه دستاوردهای سال گذشته با حمایت و راهنمایی هیات مدیره و شورای وزیران و تخصص کارکنان صندوق خواهد توانست به دستاوردهای جدیدی دست یابد. که مشتاق دستیابی به اهداف خود در حمایت از توسعه پایدار در نقاط مختلف جهان هستند.

این جلسه شاهد تصویب دستور کار و انتخاب جناب محمد بن هادی الحسینی به عنوان رئیس شورا و وزیر مرجع مردمی در امور اقتصاد و دارایی ونزوئلا به عنوان نایب رئیس بود صندوق برای سال 2023 ارائه شد.

در این نشست تعدادی از موضوعات مهم از جمله تخصیص درآمد خالص برای سال 2023 ناشی از منابع سرمایه عادی صندوق اوپک، چارچوب استراتژیک صندوق اوپک 2030، علاوه بر تعیین تاریخ و مکان جلسه شورا برای سال 2025 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در دوره ریاست جلالتمآب محمد بن هادی الحسینی شورا از ژوئن 2024 تا نشست بعدی شورای وزیران در سال 2025، با هماهنگی مدیریت صندوق و اعضای شورا برای تسهیل کار شورا کار خواهیم کرد. همه موضوعات ارائه شده را پیگیری کنید و همه تصمیمات را در مورد آنها اتخاذ کنید که نشان دهنده جایگاه پیشروی امارات در صحنه بین المللی و نقش آن در حمایت از تلاش های توسعه پایدار در سراسر جهان است.

لازم به ذکر است که صندوق توسعه بین المللی اوپک یک نهاد تامین مالی توسعه چندجانبه است که در سال 1976 تأسیس شد. این صندوق برای تقویت همکاری بین کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، شرکای کشورهای در حال توسعه و جامعه توسعه بین المللی برای حمایت از پیشرفت اجتماعی و اقتصادی پایدار در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​در سراسر جهان، علاوه بر دستیابی به ثبات و رفاه در کشورهای ذینفع از طریق ارائه حمایت های فنی و مادی از طریق وام ها و کمک های بلاعوض حمایت از سیاست های توسعه ای در کشورهای مختلف بخش هایی از جمله کشاورزی، آموزش، انرژی، بهداشت و حمل و نقل فعالیت می کند.

حجم تامین مالی ارائه شده توسط صندوق در طول تاریخچه 48 ساله خود بالغ بر 27 میلیارد دلار برای حمایت از 4000 پروژه توسعه با هزینه کل بیش از 200 میلیارد دلار در بیش از 125 کشور جهان بوده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا