اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

جاده دبی در حال مطالعه فاز دوم پروژه سیستم های هوشمند ترافیک است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، در اجرای دستورات شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی مبنی بر گسترش سیستم های ترافیکی هوشمند برای خدمت به جهات امارت دبی در تبدیل شدن به هوشمندترین شهر جهان و به منظور بکارگیری فناوری ها و نرم افزارهای هوشمند برای تسهیل فرآیند حمل و نقل در دبی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطالعه و طراحی اجرای فاز دوم پروژه توسعه و گسترش سیستم های ترافیکی هوشمند را آغاز کرده است. هدف از پوشش 100 درصدی جاده های اصلی امارت و به کارگیری آخرین فناوری ها و نرم افزارهای هوشمند برای تسهیل فرآیند حمل و نقل در دبی مانند فناوری تعامل مشترک (C-ITS) است.
این شامل گسترش فناوری های پیشرفته در زمینه سیستم های ترافیکی هوشمند در سطح جهانی و انجام یک مطالعه معیار با شهرهای پیشرو در زمینه حمل و نقل است.

پوشش شبکه جاده ای

جلالتمآب مطار الطایر، مدیر کل و رئیس هیئت مدیره این سازمان، تأیید کرد که فاز دوم پروژه سیستم های ترافیکی هوشمند به افزایش نرخ پوشش شبکه اصلی جاده ها از 60 درصد در حال حاضر به 100 درصد کمک می کند. 2026، با افزایش طول شبکه جاده ای تحت پوشش این سیستم از 480 کیلومتر در حال حاضر به 710 کیلومتر، بهبود مدیریت شبکه راه ها و دستیابی به جریان ترافیک از طریق نظارت بهتر بر حرکت ترافیک، بهبود زمان واکنش سریع به تصادفات و ارائه اطلاعات ترافیکی فوری. به مردم در مورد وضعیت شبکه جاده ها از طریق علائم الکترونیکی متغیر جدید و برنامه های کاربردی هوشمند، برای کمک به توزیع ترافیک در سایر جاده ها، و افزایش کارایی مدیریت ترافیک در مکان های رویدادهای مهم، و اینکه این پروژه به بهبود تحرک شخصی کمک می کند. روشی که همزمان با فناوری مدرن و پیشرفته و حمل و نقل خودران، از طریق اجرای زیرساخت یکپارچه برای سیستم های ترافیکی هوشمند که نیازهای فعلی و آینده را برآورده می کند.

افزایش اتصال و یکپارچگی

حضرتعالی بیان کرد: فاز اول این طرح شامل اضافه شدن 116 دوربین نظارتی ترافیکی با نصب 100 دستگاه نظارت بر تصادفات و سرشماری خودروها به 311 دوربین بود که مجموع این دستگاه ها به 227 دستگاه رسید. نصب 112 پنل الکترونیکی متغیر که اطلاعات ترافیکی وضعیت جاده ها را در اختیار رانندگان قرار می دهد و نصب 115 دستگاه اندازه گیری زمان سفر و سرعت، 17 ایستگاه سنجش آب و هوا و اجرای خطوط برق و فیبر نوری. شبکه با طول 660 کیلومتر، که کل آن را به 820 کیلومتر می رساند، که نشان می دهد این پروژه علاوه بر بهبود جریان حرکت، به بهبود نظارت بر رویدادها تا 63 درصد و بهبود زمان پاسخگویی به میزان 30 درصد کمک کرده است. افزایش کارایی مدیریت ترافیک، کاهش 20 درصدی زمان سفر از طریق پنل های الکترونیکی متغیر، و افزایش اتصال و یکپارچگی با مرکز کنترل یکپارچه مقامات و با ستاد کل پلیس دبی مزایای اجرای این طرح هستند.

تکنیک های هوش مصنوعی

لازم به ذکر است که اداره راه و ترابری از طریق مرکز سیستم‌های ترافیک هوشمند دبی در البرشا که یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز کنترل ترافیک در جهان است، ترافیک خیابان‌های امارت را مدیریت می‌کند. با استفاده از فناوری های هوشمند و مدیریت ترافیک، این مرکز با گسترش عمده ای روبرو می شود که در امارت دبی در حال وقوع است و دبی را در زمره بهترین شهرهای جهان در زمینه سیستم های ترافیکی هوشمند قرار می دهد، مانند سنگاپور و سئول.
این مرکز یک شریان پرجنب‌وجوش و تجدیدپذیر برای مدیریت ترافیک در شبکه امارات و یک پلت‌فرم فن‌آوری یکپارچه است که در آن از فناوری‌های هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، اینترنت اشیا و جدیدترین سیستم‌های ارتباطی و همچنین نظارت بر ترافیک استفاده می‌شود. دستگاه ها، جمع آوری اطلاعات و سایر خدمات هوشمند. این مرکز از طریق سیستم های ترافیکی هوشمند برای نظارت و مدیریت شبکه جاده ای فعلی و آینده در تمام مناطق دبی فعالیت می کند. (iTraffic) با تکنیک‌های هوش مصنوعی، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و پشتیبانی از تصمیم‌گیری بهبود یافته است. این مرکز به نظارت بر مدیریت ترافیک، اتصال تمام مناطق دبی، اطمینان از جریان روان ترافیک در جاده ها، مدیریت تصادفات، شرایط اضطراری و رویدادها، نظارت بر عملکرد سیستم های عملیاتی و گزارش خرابی ها کمک می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا