اخبار دبیاخبار دبی فارسی

1273 مورد مواد مخدر توسط گمرک دبی در گذرگاه های مرزی در طول سال 2023 کشف و ضبط شد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، گمرک دبی کشف و ضبط 1273 مورد مواد مخدر را در گذرگاه های مرزی امارت دبی (زمینی، دریایی، هوایی و مسافربری) طی سال 2023 فاش کرد. این کشفیات شامل قرص ترامادول، کاپتاگون، تریاک، هروئین، بذر شاهدانه، گیاه ماری جوانا، مواد مخدر محدود شده و سایر مواد مخدر بوده است.

گمرک دبی روز گذشته به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر که مصادف با 26 ژوئن هر سال است، در بیانیه‌ای مطبوعاتی تأیید کرد که تلاش‌های فزاینده‌ای برای مبارزه با انواع قاچاق به‌ویژه مواد مخدر انجام می‌دهد. بنادر گمرک خود را، همانطور که برای محافظت از جامعه و اقتصاد ملی از اثرات منفی آن کار می کند.

مدیر اجرایی بخش سیاست و قانون گذاری در گمرک دبی، منصور المالک، اظهار داشت که این اداره حفاظت از جامعه در برابر مواد مخدر و قاچاق را در راس اولویت های خود قرار داده است و برنامه پنج ساله آن 2021-2026 شامل یک هدف استراتژیک بزرگ است. در راستای پیشگامی در آداب و رسوم ایمن در سطح جهانی و با توجه به خطرات فزاینده خود و اعتقاد به آسیب شدیدی که مواد مخدر برای امنیت و سلامت فرد و جامعه وارد می کند، به این مأموریت اهمیت زیادی داد. همکاری کامل و کامل با شرکای استراتژیک مقامات امنیتی برای خنثی کردن هرگونه تلاش برای قاچاق مواد مخدر، به نحوی که از دستیابی به اهداف شورای امنیت مرزی دبی و فرآیندهای توسعه مستمر با هدف ارتقای قابلیت‌های … امارات تلاش امنیتی برای حفاظت از گذرگاه های مرزی، در اجرای دستورات اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی که خداوند او را حفظ کند، با هدف بهبود عملکرد سازمان های دولتی مرتبط با نظارت بر گذرگاه های مرزی، رساندن آنها به بالاترین سطوح و تضمین رقابت پذیری آنها در سطح منطقه ای و بین المللی.

رشید الدبه السویدی، مدیر بخش مراکز گمرکات دریایی (مسئول) به نوبه خود تأیید کرد که امارت دبی به یک الگوی بین المللی در مقابله با مواد مخدر و خطرات و آسیب های سلامتی آنها تبدیل شده است و گمرک دبی به طور فعال در آن مشارکت دارد. در این تلاش‌ها با توسعه توانمندی‌های نیروی انسانی خود به‌ویژه افسران گمرکی مطابق با بهترین استانداردها در بازرسی گمرکی، امارات جایگاه خود را به عنوان مرکز بین‌المللی تجارت جهانی و امن‌ترین شهر جهان حفظ کند. مجموع سوابق کشفیات در سال گذشته به 3735 کشفیات شامل 1273 کشفیات مواد مخدر رسید که نشان می دهد گمرک دبی با بهره وری افسران بازرسی خود متمایز است و افتخار می کنیم که نرخ امارات سازی در این بخش 100 درصد است و هستیم. سخت کار می کنیم تا روندهای گمرکی برای محموله های تجاری را تسریع کنیم، نقش محوری دبی را در تجارت جهانی تقویت کنیم، و در عین حال ما قاطعانه با روش های مختلف قاچاق کالای قاچاق مقابله می کنیم.

ابراهیم الکمالی، مدیر بخش عملیات مسافربری گفت: گمرک دبی مشتاق است تا با پیشرفت جهانی در دستگاه های معاینه و بازرسی همگام شود، زیرا این اداره به مراکز گمرک خود جدیدترین دستگاه های پشتیبانی در عملیات بازرسی از جمله دستگاه های احشایی را ارائه کرده است. دستگاه‌های بازرسی و این اداره توجه زیادی به ارتقای کارایی بازرسان گمرکی از طی دوره‌های آموزشی فشرده دارد تا بهترین مهارت‌های علمی و عملی را به آنها ارائه دهد تا آنها را قادر به کشف و مقابله با تلاش برای قاچاق مواد مخدر کند.»

مهندس عادل السویدی، مدیر بخش پشتیبانی فنی، گفت: گمرک دبی مجموعه‌ای از رویه‌ها و فن‌آوری‌های یکپارچه را برای مقابله با تمام تلاش‌های قاچاق اتخاذ می‌کند، که با فناوری هشدار اولیه که توسط سیستم موتور خطر برای تشخیص محموله‌های مشکوک از قبل ارائه می‌شود، شروع می‌شود. تمام راه تا عملیات بازرسی به هر طریق، خواه بازرسی دستی یا تشخیص اشعه ایکس یا استفاده از واحد سگ گمرکی K9، این بخش همچنین اولین سیستم دروازه ای در نوع خود را در اختیار مرکز گمرک جبل علی و TECOM قرار داد. در جهان برای بررسی و بازرسی وسایل نقلیه سنگین و سبک، تجهیزات بزرگ و قایق‌های تفریحی از طریق اسکن اشعه ایکس، که ظرفیت مرکز را برای مضاعف بازرسی و سرعت بخشیدن به مراحل، پشتیبانی از جریان تجارت و تجارت و ارتقای جایگاه جبل علی افزایش می‌دهد. بندر، بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه و یکی از مهم‌ترین بندرهای دریایی جهان، زیرا این دستگاه زمان بازرسی را از تقریباً شش ساعت به صورت دستی به تنها پنج دقیقه کاهش می‌دهد.

محمد عبدالله السویدی، مدیر ارشد عملیات اطلاعاتی گمرک دبی، تأیید کرد که به عنوان بخشی از تلاش های این وزارتخانه برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرامرزی، گمرک دبی بسیاری از مقامات گمرکی در کشورهای مختلف جهان را قادر ساخته تا تلاش های قاچاق مواد مخدر را خنثی کنند. کمک گمرک دبی به یک کشور آسیایی در کشف و ضبط 700 کیلوگرم پودر مت آمفتامین به ارزش تقریبی 310 میلیون دلار در پالت های بارگیری شده در یک کشتی باری انباشته شده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا