اخبار دبی

یوسف المتروشی از امارات در مسابقات 100 متر آزاد به رقابت می‌پردازد

ورزشکاران اماراتی در روز یکشنبه در المپیک پاریس به رقابت خواهند پرداخت و در رشته‌های جودو و شنا به میدان خواهند رفت. یوسف المتروشی، شناگر اماراتی، در ماده 100 متر آزاد که شامل 79 شناگر از کشورهای مختلف است، حاضر خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین رقبای المتروشی در این رقابت، پان ژانله از چین است. پان در مسابقات امدادی 4 در 100 متر با زمان 46.92 ثانیه به مدال طلا دست یافته و یکی از پنج شناگر تاریخ است که رکورد کمتر از 47 ثانیه را در 100 متر آزاد ثبت کرده است. وی همچنین در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب هفت مدال شد.

المتروشی با پیروی از یک برنامه تمرینی فشرده تحت نظر مربی تیم ملی شنا، مروان الحتاوی، آماده‌سازی خود را برای این مسابقات به پایان رسانده است. وی در این باره گفت: “آمادگی برای المپیک پاریس با تیم دانشگاهی‌ام در آمریکا در تابستان امسال بسیار خوب پیش رفت. از زمان ورودم تا مسابقه، یک برنامه تمرینی خاص را دنبال کرده‌ام.”

برنامه تمرینی المتروشی شامل جلسات ایروبیک، تمرینات سرعت، و تمرکز بر عناصر خاص مسابقه مانند استارت بود. او تأکید کرد که تمریناتش به خوبی پیش رفته و به سرعت با استخر مسابقات هماهنگ شده است.

در دیگر اخبار المپیک، طلال شافیلی، جودوکار اماراتی، روز سه‌شنبه در دور مقدماتی وزن منهای 81 کیلوگرم با گاندیا آدریان، قهرمان پورتوریکویی، مبارزه خواهد کرد.

خورلودوی بیشرلت، جودوکار دیگر اماراتی، در مرحله یک‌هشتم نهایی روز یکشنبه با شکست از ماشا بالهاوس از آلمان که مدال برنز مسابقات جهانی ابوظبی 2024 را به دست آورده است، حذف شد. همچنین، نارمند بیان، دیگر جودوکار اماراتی، در وزن منهای 66 کیلوگرم با شکست از آن باول، جودوکار کهنه‌کار کره جنوبی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ماها الشهی، شناگر اماراتی، در ماده 200 متر آزاد روز یکشنبه با زمان 2:17.17 دقیقه، که رکورد شخصی جدیدی برای او به حساب می‌آید، به مقام بیست و هشتم رسید.

عمر المرزوقی، سوارکار اماراتی، و صفیه آل صایق، دوچرخه‌سوار زن، پرچم امارات را در مراسم افتتاحیه روز جمعه به اهتزاز درآوردند. المرزوقی که پیشتر مدال نقره پرش انفرادی المپیک جوانان بوئنوس آیرس 2018 را کسب کرده بود، به تیم سوارکاری امارات کمک کرد تا مدال برنز تیمی را به دست آورد و در مسابقات انفرادی بازی‌های آسیایی سال گذشته مدال نقره را نیز کسب کرد.

تیم ملی سوارکاری امارات با 20 تیم دیگر در مسابقات پرش نمایشی که از هفته اول مرداد ماه آغاز می‌شود، به رقابت خواهد پرداخت. مسابقات پرش نمایشی در روزهای 5 تا 6 مردادماه به صورت انفرادی برگزار می‌شود.

صفیه آل صایق، اولین دوچرخه‌سوار زن اماراتی که موفق به کسب جواز حضور در المپیک شده است، در تاریخ 4 آگوست در مسابقه جاده‌ای المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا