اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

کمیته نامگذاری جاده دبی پلت فرم “پیشنهادات نامگذاری خیابان” را راه اندازی می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، کمیته نامگذاری جاده ها در امارت دبی اعلام کرد: نهاد مسئول نامگذاری جاده ها و خیابان ها در امارت که تحت نظارت شهرداری دبی است. از راه‌اندازی پلتفرم «پیشنهادات نام‌گذاری خیابان‌ها» با هدف ایجاد فرصت مشارکت در ارائه پیشنهادات برای نام جاده‌ها و خیابان‌ها در امارت، در راستای اهداف کمیته و تلاش‌های این کمیته برای حفظ این نام خبر داد. اشراف گذشته، شخصیت فرهنگی را تقویت می کند، همگام با توسعه آینده امارت است و دستاوردهای ارزشمند آن را برجسته می کند.

عالیجناب داوود الحجری، مدیر کل شهرداری دبی و رئیس کمیته نامگذاری جاده ها در امارت دبی، تأیید کرد که پلت فرم پیشنهادات نامگذاری خیابان دبی در چارچوب تلاش ها و برنامه های کمیته یکپارچه برای فعال کردن اصل مشارکت جامعه در ارائه پیشنهادات برای نامگذاری جاده ها و خیابان ها در مناطق مختلف امارت، مطابق با طبقه بندی های مصوب، احیای نام های میراث، برجسته کردن هویت ملی و نشان دادن ماهیت ویژگی های اجتماعی و فرهنگی امارت به گونه ای که منعکس کننده آن باشد. تاریخ، میراث، ارزش‌های والای و غنای فرهنگی، تمدنی و اجتماعی و به گونه‌ای که با رشد و مسیرهای آینده آن سازگار باشد.
الحجری گفت: پلتفرم جدید یک سیستم دیجیتالی است که به عموم مردم اجازه می دهد تا پیشنهادات خود را برای نام خیابان ها در امارت دبی با ما به اشتراک بگذارند، با پیروی از یک روش جامع و استانداردهای خاص، به طوری که آنها هویت ما را منعکس کنند، روابط متقابل نزدیک را بیان کنند. بین گذشته، حال و آینده دبی، و احیای معانی ارزشمند تاریخی، میراث و نشانه های فرهنگی شهری «در هماهنگی با جایگاه و شهرت بین المللی امارت دبی، و به نحوی که به تحکیم مناطق متنوع امارت کمک کند. و مکان هایی در اذهان عمومی و نسل های آینده.»

طبقه بندی نامگذاری جاده ها

این کمیته روشی را برای پیشنهاد نام‌ها بر اساس طبقه‌بندی تعیین کرد که الهام‌بخش نام پیشنهادی برای هر منطقه باشد.

این طبقه‌بندی همچنین شامل نام پدیده‌های طبیعی، گیاهان محلی، درختان، گل‌ها و رزها، گیاهان و گیاهان زمینی و دریایی، علاوه بر نام‌های پرندگان خشکی و دریایی، نام‌هایی که بیانگر پایداری زیست‌محیطی هستند و سایر موارد مرتبط خواهد بود. به کشتی ها، دریا و ابزار ماهیگیری، باد و باران.
از سوی دیگر، طبقه‌بندی‌ها شامل نام میدان‌ها، دژها و قلعه‌های باستانی، نام طویان‌های باستانی، زیورآلات محلی و باستانی و نام اسب‌ها و شترهای عربی و شرح آنها خواهد بود. همچنین شامل نام های مربوط به انواع درختان خرما و نخل، نام مشاغل شخم و کشاورزی، نام های دیگر با الهام از نام مشاغل صنعتی و صنایع دستی و ابزار آنها و اسامی سنگ های قیمتی، علاوه بر نام های مربوط به اختراعات خواهد بود. و تکنولوژی مدرن

عموم مردم می توانند از طریق لینک پلت فرم: https://roadsnaming.ae در ارسال پیشنهادات نامگذاری جاده و خیابان شرکت کنند .

اسامی جدید جاده های الخوانیج دوم

کمیته نامگذاری جاده‌های منطقه دوم الخوانیج را به عنوان یک مرحله آزمایشی تکمیل کرده بود که شامل نام‌های جدیدی با الهام از درختان، گیاهان و گل‌های محلی بود، مانند؛ خیابان الغاف، یکی از معروف ترین درختان محلی، منطقه اول و دوم الخوانیج را به هم متصل می کند، علاوه بر نام های دیگری مانند؛ سدر و ریحان و فقی و سمر و شریش.

شایان ذکر است «کمیته نام‌گذاری راه‌ها در امارت دبی» با مصوبه شماره (35) شورای اجرایی در سال 2021 به ریاست مدیرکل شهرداری دبی، با عضویت؛ تشکیل شد. مدیرکل اداره فرهنگ و هنر دبی، مدیر عامل مرکز حمدان بن محمد برای احیای میراث، مدیر اجرایی آژانس ترافیک و راه در سازمان راه و ترابری و چهار نماینده از شهروندان دبی با تخصص و تخصص عبارتند از: آقایان عبدالله ثانی المطروشی، و آقایان حمید المطیوی، آقایان جمعه بن ثالث و آقایان رشاد بوخاش.

در نامگذاری جاده های امارت، کمیته معیارهای خاصی را دنبال می کند که از طریق آن هویت ملی امارت دبی برجسته می شود و تاریخ، میراث، ارزش های بالاتر و غنای فرهنگی، تمدنی و اجتماعی آن را منعکس می کند. فرآیند نام‌گذاری نیز اساساً بر اساس اصل استنتاج استوار است، با ایجاد روشی که فرد را قادر می‌سازد تا با تصویر ذهنی مکان، با پیوند دادن آن با نام‌ها، نقاشی‌ها و جزئیات سایت ارتباط برقرار کند. بر اساس روش جدید، نام خیابان ها دارای ویژگی متمایز و منحصر به فرد خواهد بود و مکانیسم آدرس دهی جدید، رسیدن به مقاصد را راحت تر و راحت تر می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا