اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

کمک‌های انسانی امارات به اتیوپی پس از فاجعه رانش زمین

امارات متحده عربی پس از وقوع رانش زمین که ۲۵۷ نفر را در اتیوپی کشت، کمک‌های انسانی ارسال کرد.

سازمان انسانی سازمان ملل، اوچا، اوایل این هفته اعلام کرد که در ماه مه، یک رانش زمین مشابه اما با مقیاس کمتر در همان منطقه رخ داد که بیش از ۵۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

رانش زمینی که اتیوپی را دربر گرفت، مرگبارترین مورد ثبت‌شده در این کشور است؛ کشوری که دومین جمعیت بزرگ آفریقا را دارد و به‌طور مکرر با بلایای مرتبط با تغییرات اقلیمی مواجه می‌شود.

سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان این رانش زمین به ۲۵۷ نفر رسیده و هشدار داد که این تعداد ممکن است به ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

بیش از ۲۱ میلیون نفر، معادل حدود ۱۸ درصد از جمعیت اتیوپی، به دلیل درگیری‌ها و بلایای طبیعی مانند سیل و خشکسالی به کمک‌های انسانی وابسته هستند.

سازمان انسانی سازمان ملل، اوچا، اوایل این هفته اعلام کرد که در ماه مه، یک رانش زمین مشابه اما با مقیاس کمتر در همان منطقه رخ داد که بیش از ۵۰ نفر را کشت.

امارات متحده عربی روز شنبه، ۲۷ ژوئیه، یک هواپیما حامل کمک‌های انسانی به سمت جنوب اتیوپی ارسال کرد تا به آسیب‌دیدگان رانش زمین ناشی از باران‌های شدید که منجر به از دست رفتن جان و خسارت‌های شدید به اموال شده است، کمک کند.

ریم بنت ابراهیم الهاشمی، وزیر دولت در امور همکاری‌های بین‌المللی، تأکید کرد که این کمک‌ها نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم کشور در راستای یاری رساندن به جوامع آسیب‌دیده در سراسر جهان است.

بارش‌های فصلی در ایالت جنوب اتیوپی بین ماه‌های آوریل و اوایل مه، منجر به سیلاب، جابجایی‌های گسترده و خسارت به معیشت و زیرساخت‌ها شده بود.

در سال ۲۰۱۷، حداقل ۱۱۳ نفر در اثر ریزش یک کوه زباله در یک محل دفن زباله در حومه آدیس آبابا جان خود را از دست دادند.

مرگبارترین رانش زمین در آفریقا در پایتخت سیرالئون، فری‌تاون، در آگوست ۲۰۱۷ رخ داد که ۱۱۴۱ نفر جان باختند.

رانش‌های زمین در منطقه کوه الگون در شرق اوگاندا در فوریه ۲۰۱۰ بیش از ۳۵۰ نفر را کشتند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا