اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

کاهش قیمت طلا باعث افزایش تقاضا برای مصنوعات طلا شد

قیمت‌های طلا در پایان هفته گذشته کاهش یافت و این کاهش بین ۳ تا ۴.۵ درهم برای هر گرم در انواع مختلف عیارها بود، نسبت به پایان هفته پیش از آن. این کاهش، نخستین بار پس از سه هفته افزایش قیمت‌های متوالی بود که در مجموع به ۱۱.۵ درهم برای هر گرم رسید.

مسئولان فروشگاه‌های طلا و جواهرات به «الإمارات اليوم» گفتند که کاهش قیمت‌ها پس از سه هفته از افزایش‌های پی‌درپی، به طور مثبت بر تقاضا برای مصنوعات طلا در بازارها تأثیر گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که این بهبود در روزهای آینده ادامه یابد، با توجه به افزایش تقاضای گردشگران از فروشگاه‌ها در مراکز خرید.

مدیر «شرکت دهکان برای تجارت طلا و جواهرات»، جاي دهکان، گفت: «بازارها شاهد بهبود در تقاضا برای مصنوعات طلا هستند، پس از یک سری افزایش قیمت‌های متوالی در هفته‌های گذشته.»

وی پیش‌بینی کرد که ورود گردشگران، به‌ویژه به فروشگاه‌های واقع در مراکز خرید، بهبود تقاضا را در روزهای آینده پشتیبانی کند، به‌ویژه اگر قیمت‌ها در سطوح مشابه ثابت بمانند یا کاهش‌های جدیدی را تجربه کنند.

مدیر فروشگاه «ماشو برای جواهرات»، راج باهی، افزود: «کاهش قیمت‌ها پس از سه هفته افزایش پی‌درپی، به طور مثبت بر بازارها تأثیر گذاشته و تقاضا برای مصنوعات که هنوز به‌طور نسبی محدود است، افزایش یافته است.»

وی افزود: «پیش‌بینی می‌شود که بازارها در روزهای آینده بهبود بیشتری را تجربه کنند، به‌ویژه با پیش‌بینی‌های ادامه کاهش قیمت‌ها و تأثیر آن بر افزایش خرید از سوی مشتریان.»

مدیر فروشگاه «جواهرات حیات»، دیلیپ دیهکن، نیز تأکید کرد که کاهش قیمت‌ها فروش مصنوعات طلا را نسبت به دو هفته گذشته بهبود بخشیده است و انتظار می‌رود که فروشگاه‌ها در دو روز آینده شاهد تقاضای بیشتری باشند. وی اشاره کرد که بسیاری از مشتریان تمایل دارند تا برای خرید عجله نکنند و منتظر قیمت‌های بهتر بمانند.

وی افزود: «بیشترین تقاضا هنوز در مصنوعات طلا با وزن‌های کوچک از عیارهای ۱۸ و ۲۱ قیرات متمرکز است.»

قیمت‌های طلا

در پایان هفته، قیمت هر گرم طلا از عیار ۲۴ قیرات به ۲۸۸ درهم رسید که کاهش ۴.۵ درهمی را تجربه کرد، در حالی که قیمت هر گرم طلا از عیار ۲۲ قیرات به ۲۶۶.۷۵ درهم رسید که کاهش چهار درهمی را نشان می‌دهد.

همچنین، قیمت هر گرم طلا از عیار ۲۱ قیرات به ۲۵۹ درهم رسید که کاهش ۳.۲۵ درهمی را تجربه کرد، و قیمت هر گرم طلا از عیار ۱۸ قیرات به ۲۲۲ درهم رسید که کاهش سه درهمی را نشان می‌دهد

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا