اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

کاهش تدریجی دما امروز

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، بر اساس گزارش مرکز ملی هواشناسی، کشور در حال حاضر تحت تأثیر گسترش یک سامانه کم فشار سطحی از شرق قرار دارد که با گسترش یک سامانه پرفشار در لایه‌های بالای جو همراه است.

امروز آسمان صاف و گاهی گرد و خاکی خواهد بود. ابرهای پایین در ساحل شرقی صبحگاهی ظاهر می‌شوند. دما به تدریج کاهش می‌یابد و شب‌ها و صبحگاهان فردا مرطوب خواهد بود، با احتمال تشکیل مه یا مه سبک در مناطق ساحلی و داخلی. بادها از جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ملایم تا متوسط، گاهی تندتر و گرد و خاک‌آور خواهند بود.

فردا آسمان همچنان صاف و گاهی گرد و خاکی خواهد بود، با ادامه ظهور ابرهای پایین در ساحل شرقی صبحگاهی. بعدازظهر ممکن است ابرهای همرفتی در شرق تشکیل شوند. شب‌ها تا صبح سه‌شنبه مرطوب خواهد بود، با احتمال تشکیل مه یا مه سبک در برخی مناطق ساحلی و داخلی. بادها از شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ملایم تا متوسط، گاهی تندتر و گرد و خاک‌آور، به ویژه در شرق خواهند وزید.

پس فردا (سه‌شنبه) آسمان گاهی صاف تا نیمه ابری خواهد بود، با احتمال تشکیل ابرهای همرفتی در شرق و جنوب بعدازظهر. شب‌ها تا صبح چهارشنبه در برخی مناطق غربی مرطوب خواهد بود. بادها از شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ملایم تا متوسط، گاهی تندتر و گرد و خاک‌آور خواهند وزید، با سرعت 10 تا 25 کیلومتر بر ساعت و در دریا تا 40 کیلومتر بر ساعت، همراه با موج‌های ملایم تا متوسط در خلیج فارس و دریای عمان.

چهارشنبه آینده آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود، با احتمال تشکیل ابرهای همرفتی در شرق و جنوب. دما در مناطق داخلی افزایش خواهد یافت. شب‌ها تا صبح پنجشنبه در برخی مناطق ساحلی مرطوب خواهد بود، با احتمال تشکیل مه یا مه سبک. بادها از جنوب شرقی به سمت شمال غربی با سرعت ملایم تا متوسط، گاهی تندتر و گرد و خاک‌آور خواهند وزید.

مرکز هواشناسی اعلام کرده است که کشور در این دوره شاهد افزایش دما به دلیل تأثیر گسترش چندین سامانه کم فشار گرمایی است، که مهم‌ترین آن سامانه موسمی هند است. به دلیل وجود کوه‌های شرقی و افزایش دما در طول روز، ابرهای همرفتی همراه با بارندگی در برخی مناطق داخلی تشکیل می‌شود.

همچنین برخی مناطق کشور در نیمه دوم این ماه تحت تأثیر گسترش ناحیه همگرایی بین مدارها (ITCZ) قرار می‌گیرند، که گاهی با تشکیل ابرهای همرفتی همراه با بارندگی همراه است. چرخه بادهای دریا و خشکی در این ماه نقش مهمی ایفا می‌کند، به طوری که کشور تحت تأثیر بادهای جنوب شرقی در شب و صبح و بادهای شمالی در روز قرار می‌گیرد. گاهی نیز تحت تأثیر بادهای جنوبی قوی، به ویژه در صبحگاهان که می‌توانند گرد و خاک را برانگیزند، قرار می‌گیرد. همچنین بادهای شمال غربی گاهی تندتر و گرد و خاک‌آور می‌شوند.

این ماه شاهد افزایش رطوبت نسبی در برخی روزها در ساعات اولیه صبح در برخی مناطق است و ممکن است مه یا مه سبک در چند روز این ماه تشکیل شود. میانگین دما در ماه جولای بین 34.6 تا 37.2 درجه سلسیوس است، با میانگین دمای حداکثر بین 39.7 تا 43.8 درجه و میانگین دمای حداقل بین 29.1 تا 31.4 درجه سلسیوس.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا