اخبار دبیاخبار دبی فارسی

ژاپن برای اولین بار در دو دهه اخیر اسکناس های جدید منتشر می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، روز چهارشنبه ژاپن برای اولین بار در بیست سال گذشته اسکناس های جدیدی منتشر کرد که مجهز به فناوری سه بعدی ضد جعل هستند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر، ویژگی های «تاریخی» پیشرفته ضد جعل اسکناس های جدید 10000 ین، 5000 و 1000 ینی را ستود.

کیشیدا در مقابل بانک مرکزی ژاپن به خبرنگاران گفت: “امیدوارم اسکناس های جدید مورد تحسین شهروندان قرار گیرد و به تحریک اقتصاد ژاپن کمک کند.”
اگرچه اسکناس‌های جدید با سر و صدای زیادی منتشر می‌شوند، اما اسکناس‌هایی که قبلاً استفاده می‌شدند همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که شهروندان همچنان به اسکناس‌های قدیمی برای استفاده در اکثر دستگاه‌های فروش خودکار و پرداخت هزینه بلیط اتوبوس نیاز دارند.

کیشیدا خاطرنشان کرد که تصاویر شخصیت‌هایی که در اوراق بهادار جدید ظاهر می‌شوند برای بزرگداشت سرمایه‌داری ژاپنی، برابری زنان و نوآوری علمی انتخاب شده‌اند.

اسکناس ده هزار ینی که حدود شصت و دو دلار ارزش دارد – با نرخ ارز فعلی – چهره شیبوساوا آیچی را دارد که به عنوان “پدر سرمایه داری ژاپن” شناخته می شود و یکی از چهره های اصلی در ساختن اقتصاد مدرن ژاپن است. ، و با تأسیس صدها شرکت اعتبار دارد.

در مورد اسکناس پنج هزار ینی که حدود 30 دلار ارزش دارد، تصویر تسودا اومکو، معلم، فعال فمینیست و پیشگام در زمینه آموزش زنان در ژاپن است که یک کالج تأسیس کرده است.

اسکناس 1000 ینی – حدود شش دلار و بیست سنت – تصویری از پزشک و باکتری شناس کیتاساتو شیباسابرو دارد که در تحقیقات کزاز و طاعون بوبونیک نقش داشت.

پشت اسکناس‌های جدید به ترتیب نقاشی‌هایی از ایستگاه توکیو، گل‌های ویستریا و کوه فوجی توسط هنرمند Katsushika Hokusai را نشان می‌دهد.

اسکناس های جدید همچنین دارای اندازه فونت بزرگ تری در چاپ هستند تا خوانش آن ها به ویژه برای افراد مسن این کشور آسان تر باشد.

بر اساس بیانیه دولت تا پایان ماه مارس سال آینده، قرار است حدود هفت میلیارد و پانصد میلیون اسکناس جدید چاپ شود.

مقدار پول حاصل از اسکناس های جدید منتشر شده در یک روز حدود 1.6 تریلیون ین (ده میلیارد دلار) برآورد شده است.

به گفته بانک مرکزی ژاپن، ممکن است مدتی طول بکشد تا شهروندان عادی بتوانند اسکناس های جدید را معامله کنند، زیرا گردش آنها در ابتدا به بانک ها و سایر مؤسسات مالی محدود می شود و سپس در دستگاه های باجه خودکار و فروشگاه ها توزیع می شود.

اکثر تراکنش‌ها در ژاپن هنوز به صورت نقدی انجام می‌شود و پرداخت‌های بدون نقد در آنجا کندتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

در این زمینه، کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن، گفت: «اگرچه جهان به سمت تراکنش‌های بدون نقد حرکت می‌کند، ما معتقدیم که پول نقد به عنوان ابزاری برای تسویه ایمن پرداخت‌ها در هر کجا و در هر زمان مهم است.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا