اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پیشنهادات شغلی جعلی، برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها: بانک‌های امارات به ساکنان درباره ۸ کلاهبرداری هشدار می‌دهند

بانک‌های امارات متحده عربی از ساکنان خواسته‌اند که از انواع مختلف کلاهبرداری‌هایی که مشتریان را هدف قرار می‌دهند، آگاه باشند.

از پیشنهادات شغلی جعلی گرفته تا تعلیق گذرنامه‌ها و جعل هویت مقامات دولتی، کلاهبرداران به طرق مختلف تلاش می‌کنند تا جزئیات شخصی و مالی مشتریان بانکی را به دست آورند. بانک‌های محلی نیز به طور منظم از طریق ایمیل‌ها و پیام‌ها به مشتریان خود درباره انواع مختلف کلاهبرداری‌ها یادآوری می‌کنند.

در اینجا لیستی از هشت نوع کلاهبرداری که بانک‌های برتر امارات به مشتریان خود هشدار داده‌اند، آمده است:

شارژ موبایل یا حساب عوارض

هنگام مرور آنلاین، ممکن است گاهی اوقات وب‌سایت‌های غیرقانونی در موتورهای جستجو ظاهر شوند که شبیه سایت‌های واقعی هستند. به ساکنان توصیه شده است که همیشه از صحت لینک یا نام دامنه اطمینان حاصل کنند و به دنبال قفل‌های امنیتی و گواهینامه‌ها باشند.

مشتریان باید همیشه مبلغ و واحد پول شارژ و نام فروشنده را قبل از تایید هرگونه تراکنش دوباره بررسی کنند.

آی‌بن (IBAN) نامتناسب

بانک‌ها به مشتریان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از انتقال تصادفی وجوه به کلاهبرداران، همیشه اطمینان حاصل کنند که آی‌بن با نام حساب مقصد مطابقت دارد.

پیشنهادات شغلی غیرواقعی

گاهی اوقات، ساکنان پیام‌هایی از کلاهبرداران دریافت می‌کنند که پیشنهاد می‌دهند روزانه ۵۰۰ دلار (۱۸۳۵ درهم) کسب کنند، که برای بسیاری از افراد مبلغ قابل توجهی است.

“از کلاهبردارانی که خود را به عنوان مدیران استخدام شرکت‌های جهانی معرفی می‌کنند و فرصت‌های شغلی جذاب از طریق واتساپ‌های ناشناخته، پیامک‌ها یا ایمیل‌ها ارائه می‌دهند، آگاه باشید.”

کلاهبرداری برنامه‌های وفاداری

برخی کلاهبرداران به ساکنان پیام‌هایی ارسال می‌کنند که به آنها امتیازهای پاداشی ارائه می‌دهند که ‘امروز’ منقضی می‌شوند. آنها از ساکنان می‌خواهند که برای دریافت امتیازات به وب‌سایت‌های خاصی وارد شوند. بانک‌های امارات از مشتریان می‌خواهند که نسبت به پیامک‌ها یا پیام‌هایی که ادعا می‌کنند امتیازاتی دارند که به زودی منقضی می‌شوند، هوشیار باشند. کلاهبرداران می‌توانند با ورود به این سایت‌ها پول یا اطلاعات شخصی افراد را کلاهبرداری کنند.

تماس‌ها و پیام‌های جعلی درباره جزئیات بانکی یا کارت‌های اعتباری

گاهی اوقات افراد متقلب خود را به عنوان شرکت‌ها یا تامین‌کنندگان معرفی کرده و سعی می‌کنند اطلاعات شخصی و بانکی ساکنان را برای اعتبارگذاری پول در حساب‌هایشان استخراج کنند. بنابراین، مشتریان بانکی باید همیشه این درخواست را با افراد مجاز شرکت مربوطه بررسی کنند قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهند.

جعل هویت مقامات دولتی

اخیراً یک کلاهبرداری جدید ساکنان امارات را هدف قرار داده است که آنها را فریب می‌دهد تا باور کنند گذرنامه‌هایشان تعلیق شده و از آنها درخواست می‌کنند که آدرس‌های مسکونی خود را برای جلوگیری از جریمه‌ها به اشتراک بگذارند. مشتریان باید همیشه این پیام‌ها را مسدود و گزارش کنند.

کلاهبرداری مهندسی اجتماعی

بانک‌ها به مشتریان توصیه می‌کنند که مراقب باشند و خود را در معرض کلاهبرداری مهندسی اجتماعی قرار ندهند. هنگامی که افراد به افراد ناشناخته در شبکه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهند و اطلاعات شخصی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارند، مانند رمز عبور یک‌بار مصرف (OTP)، خود را در معرض ضررهای مالی و سایر اطلاعات شخصی قرار می‌دهند.

تماس از بانک

برخی کلاهبرداران با مشتریان تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند که از مسئولان بانک هستند و جزئیات مربوط به حساب‌هایشان را می‌خواهند. بانک‌ها هرگز با مشتریان تماس نمی‌گیرند و جزئیات حساب و وجوه آنها را نمی‌خواهند. بنابراین، مشتریان باید فوراً تماس را قطع کرده و به بانک یا مقامات هشدار دهند زیرا کلاهبرداران پشت تماس‌های جعلی و وعده‌های بزرگ پنهان می‌شوند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا