اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پهپاد های خالدار،راهکاری برای کاهش ترافیک

این یکی از نخستین سازمان‌ها در جهان است که چنین سیستم پیشرفته‌ای را در زمینه استفاده از پهپادها برای کارهای پلیسی راه‌اندازی و تأسیس کرده است.

پهپادهایی که ممکن است در آسمان دبی مشاهده کنید، به پلیس کمک‌های زیادی خواهند کرد. این سیستم‌های پیشرفته که «جعبه پهپاد» نامیده می‌شوند، به مقامات این امکان را می‌دهند تا دسترسی به محل‌های تصادف را تسریع کنند و زمان پاسخگویی به حوادث و جرایم را با ارائه اطلاعات حیاتی به مرکز فرماندهی کاهش دهند.

سیستم پهپاد به انواع عملیات‌های امنیتی و پلیسی کمک می‌کند، از جمله شرکت در عملیات‌های میدانی گشت‌های امنیتی و ترافیکی که در خیابان‌ها و مناطق امارت دبی حضور دارند، عملیات نجات به ویژه در مناطق دورافتاده، مدیریت بحران و بلایا، شناسایی پیشگیرانه خطرات، نظارت بر حرکت ترافیک و تأمین داده‌ها و اطلاعات برای مرکز فرماندهی و کنترل.

برادر ترکی بن فاریس، مدیر کل اداره عملیات پلیس دبی، در یک بیانیه مطبوعاتی روز چهارشنبه گفت: «سیستم ‘جعبه پهپاد’ با پلتفرم‌های هوشمند متعددی در سراسر امارت مجهز شده است. این پهپادها پس از دریافت گزارش‌ها از این پلتفرم‌ها مستقر می‌شوند و زمان پاسخگویی به تصادفات و وضعیت‌های اضطراری شدید را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.»

پلیس دبی یکی از نخستین سازمان‌های پلیسی در جهان است که چنین سیستم هوشمند و پیشرفته‌ای را در زمینه استفاده از پهپادها برای کارهای پلیسی راه‌اندازی کرده است. برادر ترکی تأکید کرد که پهپادهایی که در مناطق مختلف امارت توسط عموم دیده می‌شوند، بخشی از عملیات‌های پلیسی جاری هستند که به منظور تقویت امنیت طراحی شده‌اند.

او افزود: «پلیس دبی با سیستم پیشرفته و هوشمند پهپاد خود در خط مقدم نوآوری قرار دارد و از عملیات‌های پلیسی و امنیتی پشتیبانی می‌کند. این پروژه استراتژیک از آخرین فناوری‌های امنیتی برای تضمین ایمنی جامعه و مبارزه با جرم به‌طور پیشگیرانه استفاده می‌کند.»

برادر ترکی تأکید کرد که این پهپادها به افسران پلیس در خدمت‌رسانی به جامعه طبق بهترین شیوه‌ها و استانداردها کمک می‌کنند و در عین حال حریم خصوصی را حفظ کرده و شهرت دبی را به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای جهان تضمین می‌کنند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا