اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس نسبت به کلاهبرداری با تصاویر جعلی از املاک هشدار داد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس ابوظبی به مردم نسبت به روش‌های کلاهبرداری و کلاهبرداری مجدد هشدار داده است، قربانیان را به روش‌های گمراه‌کننده فریب می‌دهند، به‌وسیله آن‌ها با نمایش تصاویر املاک جعلی به مبلغ نمادین در شبکه‌های اجتماعی، جایی که قربانی برای اموال سپرده گذاشته، سپس کشف می‌کنند، کلاهبرداری می‌کنند. که قربانی کلاهبرداری و تقلب شده است.

پلیس بر لزوم رعایت کنترل های مراجع ذیربط در مستندسازی قراردادهای اجاره تاکید کرد و کاهش ساختگی اجاره بها نباید انگیزه ای برای قربانی شدن به کلاهبرداری در ملک باشد.

پلیس از مردم خواست تا با برقراری ارتباط با دفاتر املاک مورد تایید، درخواست از دلال یا نماینده برای ارائه شناسه امارات، ثبت اطلاعات آن، عدم ارائه مدارک شناسایی به جز در آن دفاتر، دریافت رسید مهر شده، حفظ قراردادهای رسمی، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

پلیس به متقاضیان کار نسبت به «استخدام جعلی» هشدار داد و از باور دروغ‌های کلاهبردارانی که با ایجاد صفحاتی برای شرکت‌های جعلی در اینترنت به‌عنوان شرکت‌های استخدام تایید شده یا برنامه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از فرصت برگزاری مناسبت‌ها و رویدادهای رسمی برای کلاهبرداری از آنها سوء استفاده می‌کنند، هشدار داد. شبکه‌سازی و تخصیص آن‌ها برای پرداخت مبالغی به عنوان کارمزد برای مشاغل جعلی، فقط برای اینکه متقاضیان در نهایت متوجه شوند که قربانی کلاهبرداری شده‌اند.

پلیس از مردم خواست تا هر گونه تماسی که از سوی افراد ناشناس دریافت می‌کنند یا در معرض کلاهبرداری به هر شکلی هستند، به نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس مراجعه کرده و سریعا گزارش دهند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا