اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

پلیس شارجه یک باند سرقت تجهیزات کامپیوتری را دستگیر کرد که ارزش اموال مسروقه تقریباً به یک میلیون و هفتصد هزار درهم می‌رسد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، عناصر اداره تحقیقات و جنایی پلیس شارجه در کمتر از 48 ساعت موفق به دستگیری یک باند متشکل از چهار نفر از اتباع عرب شدند که با جعل هویت پلیس اقدام به سرقت تجهیزات کامپیوتری به ارزش حدود یک میلیون و هفتصد هزار درهم کرده بودند. این افراد به دستگاه قضایی معرفی شدند.

جزئیات این حادثه به این صورت است که گزارشی به اتاق عملیات مرکزی از سوی یکی از افراد آسیایی که در شرکتی تخصصی در زمینه حمل و نقل کالا کار می‌کند، مبنی بر سرقت و کلاهبرداری توسط افراد ناشناس دریافت شد. این افراد او را در یکی از مناطق صنعتی متوقف کرده و ادعا کردند که از پلیس هستند و قصد بازرسی امنیتی خودرو را دارند. پس از آن، این فرد متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته و کالاهای موجود در خودرو که شامل 1840 دستگاه لپ‌تاپ بود، سرقت شده است.

سرهنگ عبدالرحمن ناصر الشامسی، معاون مدیر اداره تحقیقات و جنایی پلیس شارجه، افزود که پس از تأیید اطلاعات، تیم‌های تحقیقاتی شروع به رصد و جمع‌آوری شواهد کردند و بر اساس داده‌های موجود و جستجو و مراقبت دقیق، هویت مجرمان و محل مخفی‌سازی کالاهای مسروقه را شناسایی کردند و آن‌ها را دستگیر کردند و به دستگاه قضایی تحویل دادند.

پلیس شارجه از اعضای جامعه می‌خواهد که با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا رفتار مشکوک، بدون تردید گزارش دهند. برای موارد اضطراری می‌توانند با شماره 999 و برای موارد غیر اضطراری با شماره 901 تماس بگیرند، همچنین از طریق کانال‌های الکترونیکی خود نیز گزارش دهند. پلیس تأکید می‌کند که اعضای جامعه در حفظ امنیت و سلامت شهروندان و مقیمان در امارت شریک هستند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا