اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس دبی 640 دوچرخه و اسکوتر غیرمجاز کشف و ضبط کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس دبی توانست 640 دوچرخه و اسکوتر را که رانندگان آنها قوانین ترافیکی را نقض کرده و جان خود و دیگران را به خطر انداخته بودند، ضبط و توقیف کند.

این توقیف و ضبط در جریان یک کمپین ترافیکی است که پلیس دبی از ابتدای این ماه برگزار می‌کند، با هدف افزایش آگاهی در مورد اهمیت رعایت قوانین و دستورالعمل‌های رانندگان این دوچرخه‌ها و اسکوترها که ضمانت ایمنی آنها و سایر استفاده‌کنندگان جاده را تأمین می‌کند.

سردار عبدالله علی الغیثی، معاون فرمانده کل پلیس در امور عملیات، گفت که ضبط این دوچرخه‌ها و اسکوترها پس از انجام چندین تخلف خطرناک توسط رانندگان آنها انجام شده است، از جمله رانندگی در مسیرهایی که سرعت مجاز بیش از 60 کیلومتر در ساعت است، عدم استفاده از جلیقه و کلاه ایمنی، رانندگی به شکلی که برای راننده و سایر استفاده‌کنندگان جاده خطرناک است، حرکت در خلاف جهت ترافیک، عدم پیاده شدن از دوچرخه هنگام عبور از عابر پیاده و عدم رعایت الزامات ایمنی و فنی دوچرخه.

او اشاره کرد که برای رانندگی ایمن دوچرخه‌ها و اسکوترها، شرایط و وسایل ایمنی وجود دارد که باید رعایت شود، از جمله استفاده از مسیرهای مجاز برای رانندگی، احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی، پوشیدن جلیقه عکس‌العمل‌دهنده، نصب چراغ سفید روشن و عکس‌العمل‌دهنده در جلو و چراغ قرمز روشن و عکس‌العمل‌دهنده در عقب دوچرخه و مجهز بودن دوچرخه‌های معمولی به ترمزهای مناسب.

سردار الغیثی توضیح داد که رانندگی با دوچرخه‌های برقی و معمولی و اسکوترها در مکان‌های نامناسب و در جاده‌های عمومی خطر بزرگی برای استفاده‌کنندگان آنها و سایر استفاده‌کنندگان جاده ایجاد می‌کند و باعث سردرگمی رانندگان می‌شود. بنابراین پلیس دبی به طور مداوم اقدام به برگزاری کمپین‌های آموزشی می‌کند تا با استراتژی خود مبنی بر ایجاد جاده‌های ایمن‌تر همسو باشد.

او همچنین هشدار داد که جریمه رانندگی با دوچرخه برقی یا معمولی در مسیرهایی که سرعت مجاز بیش از 60 کیلومتر در ساعت است 300 درهم، جریمه رانندگی خطرناک دوچرخه 300 درهم، جریمه حمل سرنشین روی اسکوتر برقی 300 درهم، جریمه حمل سرنشین روی دوچرخه برقی یا معمولی بدون تجهیزات لازم 200 درهم و جریمه حرکت در خلاف جهت ترافیک با دوچرخه برقی یا معمولی 200 درهم است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا