اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس دبی 640 دوچرخه و اسکوتر برقی غیرقانونی کشف و ضبط کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، فرماندهی کل پلیس دبی بر ضرورت پایبندی رانندگان دوچرخه‌های “معمولی و برقی” و “اسکوترهای برقی” به قوانین راهنمایی و رانندگی و دستورالعمل‌های ایمنی عمومی و رانندگی در مناطق اختصاص یافته به آنها تأکید کرد، دور از جاده‌ها، خیابان‌ها و مسیرهای خودروها. این پس از توقیف و ضبط 640 دوچرخه و “اسکوتر” که رانندگان آنها قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کرده و جان خود و دیگران را به خطر انداخته بودند.

ضبط و توقیف دوچرخه‌ها و “اسکوترها” در جریان یک کمپین ترافیکی بود که پلیس دبی از ابتدای این ماه برگزار می‌کند، با هدف افزایش آگاهی در مورد اهمیت پایبندی رانندگان این دوچرخه‌ها و “اسکوترها” به قوانین، دستورالعمل‌ها و آموزش‌هایی که ایمنی آنها و سایر استفاده‌کنندگان جاده را تضمین می‌کند.

سرتیپ عبدالله علی الغیثی، معاون فرمانده کل پلیس در امور عملیات، تأکید کرد که ضبط دوچرخه‌ها و “اسکوترهای” متخلف پس از ارتکاب چندین نوع تخلفات خطرناک از سوی رانندگان آنها بود، مهم‌ترین آنها رانندگی این دوچرخه‌ها و “اسکوترها” در جاده‌هایی که سرعت مجاز بیشتر از 60 کیلومتر بر ساعت است، عدم استفاده از جلیقه و کلاه ایمنی، رانندگی به شکلی که برای راننده و سلامت و ایمنی سایر استفاده‌کنندگان جاده خطرناک است، حرکت در خلاف جهت جریان ترافیک، عدم پیاده شدن از دوچرخه هنگام عبور از گذرگاه عابر پیاده، عدم رعایت الزامات ایمنی و نبود شرایط فنی لازم در دوچرخه.

وی اشاره کرد که شرایط و وسایل ایمنی عمومی وجود دارد که رانندگان دوچرخه‌ها و “اسکوترها” باید هنگام رانندگی رعایت کنند، از جمله پایبندی به جاده‌ها و مسیرهایی که رانندگی در آنها مجاز است، احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی، پوشیدن جلیقه‌های منعکس‌کننده نور، نصب چراغ سفید روشن و منعکس‌کننده نور در جلوی دوچرخه و چراغ قرمز روشن و منعکس‌کننده در عقب آن، و مجهز بودن دوچرخه‌های معمولی به ترمزهای مناسب.

سرتیپ الغیثی توضیح داد که رانندگی با دوچرخه‌های معمولی و برقی و “اسکوترها” خطر بزرگی برای استفاده‌کنندگان آنها و سایر استفاده‌کنندگان جاده به‌ویژه در مناطقی که برای آنها در نظر گرفته نشده‌اند و در جاده‌های عمومی ایجاد می‌کند، که باعث سردرگمی رانندگان می‌شود. به همین دلیل پلیس دبی بر ایمنی استفاده‌کنندگان این وسایل و ایمنی سایر استفاده‌کنندگان جاده از طریق کمپین‌های آگاهی‌بخشی مستمر و متناسب با استراتژی پلیس دبی برای ایمن‌تر کردن جاده‌ها تمرکز دارد.

سرتیپ الغیثی هشدار داد که جریمه رانندگی با دوچرخه برقی یا معمولی در جاده‌ای که سرعت مجاز بیشتر از 60 کیلومتر بر ساعت است 300 درهم است، جریمه رانندگی با دوچرخه معمولی به شکلی که برای راننده یا جان و ایمنی دیگران خطرناک باشد 300 درهم، جریمه حمل سرنشین بر روی اسکوتر برقی 300 درهم، جریمه حمل سرنشین بر روی دوچرخه معمولی یا برقی که تجهیزات لازم برای آن وجود ندارد 200 درهم و جریمه حرکت با دوچرخه برقی یا معمولی در خلاف جهت جریان ترافیک 200 درهم است.

سرتیپ الغیثی از رانندگان دوچرخه خواست که به ضرورت پایبندی به قواعد و دستورالعمل‌های ترافیکی، محدود ماندن به جاده‌ها و مسیرهای مجاز برای رانندگی و همچنین رعایت تمام الزامات ایمنی و دستورالعمل‌ها و مقررات در مناطق مجاز برای رانندگی توجه کنند تا از حفاظت مردم اطمینان حاصل شود. همچنین از افراد جامعه خواست که در صورت مشاهده رفتارهای منفی یا خطرناک، آنها را از طریق سرویس “چشم پلیس” در برنامه موبایلی پلیس دبی یا تماس با سرویس “همه ما پلیس” در شماره 901 گزارش کنند و آرزوی سلامتی برای همه داشت.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا