اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

پلیس ابوظبی به والدین هشدار داد که فرزندان خود را در وسایل نقلیه رها نکنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس ابوظبی به عنوان بخشی از کمپین “تابستان ایمن” از والدین خواست که فرزندان خود را به ویژه در تابستان در وسایل نقلیه رها یا فراموش نکنند.
طی سال‌های گذشته، کشور شاهد موارد متعددی از فراموشی کودکان در داخل وسایل نقلیه والدین یا اتوبوس مدرسه بوده است و مقامات پلیس این امر را ناشی از بی‌توجهی ولی یا همراهان کودک دانسته‌اند.

برخی از تصادفات نیز در اثر سهل انگاری والدین و دستکاری کودکان در کلید الکترونیکی خودرو (ریموت) و در نتیجه قفل شدن آن از داخل رخ داده است.

در سال 2022، پلیس ابوظبی فاش کرد که کودکی در داخل وسیله نقلیه پدرش بود، پدر وی در حالی از آن خارج شد و که او را در داخل ماشین فراموش کرد، کودک به علت گرمای زیاد در ماشین جان خود را از دست داد.
وی نسبت به تکرار چنین حوادث ناگوار و به خطر افتادن جان کودکان به دلیل بی توجهی و کم توجهی برخی خانواده ها هشدار داد و تاکید کرد: فراموش کردن کودک در داخل وسیله نقلیه جرم است و مجازات آن تا حبس یا جزای نقدی است. طبق قانون کودک (وادیما) حداقل 5000 درهم برای سرپرست یا همراه کودک جریمه در نظر گرفته شده است(این جریمه برای جا گذاشتن فرزند در اتوموبیل است و در صورت از دست دادن جان کودک جریمه های بیشتری برای والدین به همراه خواهد داشت).

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا