اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس ابوظبی از رانندگان می خواهد قبل از سبقت، نقطه کور خود را بررسی کنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، پلیس ابوظبی از رانندگان خواسته است که هنگام سبقت گرفتن یا تغییر مسیر، به نقطه کور مراقبت کنند و از وجود خودرویی در همان مسیر اطمینان حاصل کنند. همچنین استفاده به موقع از چراغ راهنما و کاهش تدریجی سرعت برای جلوگیری از تصادفات ناشی از انحراف ناگهانی خودروها توصیه شده است.

پلیس توضیح داده که سیستم تشخیص نقطه کور در برخی خودروها، راننده را در صورت وجود خودرویی در کنار یا در محدوده نقطه کور هشدار می دهد. این هشدار در دو مرحله انجام می شود: اول، چراغ کوچکی در آینه های جانبی روشن می شود و سپس اگر راننده قصد تغییر مسیر به سمت خودروی در نقطه کور را داشته باشد، هشدار صوتی دیگری صادر می شود تا از وقوع تصادف جلوگیری شود. این سیستم می تواند از طریق دکمه ای در داشبورد خودرو روشن یا خاموش شود.

پلیس تأکید کرده که رانندگان باید هنگام بررسی نقطه کور، آینه ها را تنظیم کرده، از سیستم هشدار نقطه کور استفاده کنند، قبل از تغییر مسیر به اطراف نگاه کنند و پنجره های خودرو را تمیز نگه دارند. همچنین حفظ فاصله ایمن نیز توصیه شده است. سیستم هشدار نقطه کور یکی از سیستم های کمکی رانندگی است که از وقوع تصادفات جلوگیری می کند و با استفاده از سنسورهای نصب شده در بخش عقب و آینه های جانبی، وجود خودروهای دیگر در نقطه کور یا مسیرهای مجاور را به راننده اطلاع می دهد.

پلیس همچنین توضیح داده که در صورت شناسایی وجود خودرویی در نزدیکی یا در نقطه کور توسط این سنسورها، هشدار و علامت صوتی در آینه های جانبی ظاهر می شود که البته این هشدارها بسته به مدل خودرو متفاوت است و راننده باید به دفترچه راهنمای خود مراجعه کند تا با نحوه عملکرد این سیستم آشنا شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا