اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

وکالت‌های سفر: تاریخ‌های انعطاف‌پذیر برای «سفرهای بازگشت» قیمت بلیط‌های هواپیما را کاهش می‌دهد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مسئولان آژانس‌های مسافرتی می‌گویند انتخاب تاریخ‌های انعطاف‌پذیر برای پروازهای برگشتی، تاثیر قابل‌توجهی در کاهش متوسط قیمت بلیط هواپیما دارد. آنها به ازدحام زیاد و نرخ اشغال تقریباً کامل پروازهای ورودی به امارات با شروع سال تحصیلی جدید در اواخر آگوست اشاره می‌کنند.

متوسط قیمت بلیط‌ها در تابستان با شروع فصل تعطیلات افزایش متفاوتی را تجربه می‌کند. تقاضا برای سفر به دو بخش تقسیم می‌شود: بازدید از خانواده و بستگان در مقاصد عربی پرطرفدار و سفر به مقاصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات.

امین السوضی، مدیرعامل شرکت السوضی برای سفر، می‌گوید: «تقاضا برای پروازهای رفت از اواخر ژوئن به طور قابل توجهی افزایش یافته و فرودگاه‌ها با ازدحام روبرو هستند.»

قیمت بلیط‌ها برای رزروهای جدید اگر پرواز بازگشت با اواخر آگوست همزمان باشد، بالا باقی می‌ماند. اکثر مسافران می‌خواهند در پایان مرخصی خود بازگردند، که تقاضا و فشار بر قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

السوضی می‌گوید: «انتخاب تاریخ‌های بازگشت در هفته آخر آگوست، قیمت بلیط‌ها را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد».

افزایش تقاضا در اواخر تابستان قیمت بلیط‌ها و هزینه سفر را افزایش می‌دهد. بهترین راه برای سفر با هزینه معقول، دوری از اوج تقاضا و رزرو زودهنگام پروازها (بیش از دو ماه قبل از سفر) است.

انتظار می‌رود نرخ اشغال پروازهای بازگشت از اواسط آگوست به بعد به حدود 100% برسد.

السوضی بر برنامه‌ریزی و رزرو زودهنگام برای بهترین قیمت، انتخاب تاریخ‌های انعطاف‌پذیر، استفاده از تفاوت‌های قیمتی، بهره‌مندی از پیشنهادات ترویجی و مقایسه قیمت‌ها در وب‌سایت‌ها تاکید می‌کند.

دکتر حیثم الحاج علی، مدیرعامل گروه دبی لینک، دلیل افزایش قابل توجه قیمت بلیط هواپیما را تمایل مشتریان به رزرو بلیط در بازه‌های زمانی نزدیک به هم دانست. این امر فشار زیادی بر تقاضا وارد می‌کند و منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. بخش اعظم مشتریان برای پروازهای بازگشت تاریخ‌های نزدیک به هم انتخاب می‌کنند.

قیمت بلیط از مقصدی به مقصد دیگر، بسته به ظرفیت صندلی، تعداد پروازها بین دو مقصد و سطح تقاضا متفاوت است. حمل و نقل هوایی در حال حاضر شاهد نرخ رشد قابل توجهی در بازارهای مختلف است.

فصل سفر شلوغی از امارات متحده عربی در طول تابستان وجود دارد و همین موضوع برای زمان‌های پروازهای بازگشت قبل از شروع سال تحصیلی جدید نیز صادق است. تقاضا برای سفر به دو بخش تقسیم می‌شود: اول، به منظور بازدید از خانواده و بستگان به مقاصد عربی پرطرفدار، و دوم، تقاضا برای مقاصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات.

یاسین دیاب، مدیرعامل آژانس السیصل برای سفر و گردشگری، گفت که تقاضا برای سفر هوایی در مقایسه با سال گذشته همچنان در حال افزایش است. این تقاضا بر قیمت بلیط‌های هواپیما، به ویژه در دوره‌های اوج تقاضا، منعکس می‌شود.

دیاب بر استفاده از تاریخ‌های انعطاف‌پذیر برای پروازها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تأکید کرد. دوره‌های اصلی افزایش تقاضا برای سفر از بازار داخلی معمولاً با تعطیلات مدرسه، مناسبت‌ها و تعطیلات عمومی برنامه‌ریزی شده مطابقت دارد. این موضوع برای پروازهای رفت و هم بازگشت صدق می‌کند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه تقاضای قوی برای سفر در طول فصل تابستان است. دیاب بر برنامه‌ریزی زودهنگام برای رزرواسیون‌ها تأکید کرد. این کار به مسافر امکان می‌دهد هزینه‌های سفر و گردشگری را به طور قابل توجهی در مقایسه با رزرواسیون‌های نزدیک به زمان سفر کاهش دهد.

او توضیح داد که هرچه رزرو زودتر برای دوره‌های اوج تقاضا انجام شود، گزینه‌های قیمتی بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در مورد مقاصد عربی، دیاب توصیه کرد که رزرو بیش از دو ماه قبل از تاریخ سفر انجام شود.

 

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا